Måndag - du är mitt solsken

Måndag och efterdyningar av stormen, oh happy day? Helt värdelöst att vakna upp och inse att det var dags att pallra sig till skolan och sätta tänderna i ytterligare en ny vecka med nya arbetsuppgifter och ansvar. Optimismen från förra veckan är som bortblåst i en storm klass 2 och ersatt av en grå slentrian - tillbaka till verkligheten. Det är inte mer än jobbigt och hur jag en försöker fokusera på allt roligt den här veckan misslyckas jag och vill bara ligger under täcket och äta belgisk choklad samt tycka synd om mig själv, that's it.

Dagen piggades upp av att Chris efter sin matte-tenta kom till Stockholm och vi lunchade på L'Angolo och besökte ett antal butiker efterråt. Roligt med lite spontanitet för en gångs skull trots att vi bor i olika städer. Sedan åkte vi hem till mig, tittade på "Tjenare Kungen" och drack coca-cola, det var inte helt fel på någon punkt utan snarare perfekt då jag äntligen fick lite solljus över min dag i alla fall.

För alla eventuella 91:or som besöker min  blogg vill jag bara påminna om att Östra Reals Gymnasium har öppet hus imorgon med start 19.30 och då kommer även jag befinna mig där, i entrén med MUF Östra Real samt en hel del nere i journalistsalen för att promota min linje, så om ni har vägarna förbi så säg hej!

Äsch nu ska jag sluta blogga deprimerande och skriva lite mer på mitt kashmir-arbete och sedan slänga mig i sängen, arrivederci!

Kommentarer
Postat av: Jess

haha, känner verkligen igen mig i det där att man hellre ligger under täcket såhär års.. grått och usch! tur att man har små ljusglimtar i vardagen:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback