I just don't know what to do with myself

För att citera The White Stripes i rubriken så är det ett mycket passande citat för att beskriva min livssituation idag, suck. Ända sedan ett visst samtal igår så sjönk min humörnivå med ett hundratal grader och för tillfället vill jag inget hellre än att krypa ner i sängen och gömma mig för alltid. Men nog om det nu.

Tisdagen innebar solsken så starkt att du nästan behövde solglasögon och en vårig outfit, det var mysigt. Efter skolan åkte jag hem och var så pass duktig att jag skrev ett tal till MUF Östra Real, gjorde klart engelskaläxan och började skriva på resultatredovisningen till Kashmir.
Sedan var det dags att åka tillbaka till skolan för att förbereda inför Öppet Hus och efter en lagom dos av trassel och ett gäng blickar åt Röd Vinds håll som satsat stenhårt med målade plakat och "rättvise-kaffe" så satte vi igång. Aldrig hade jag trott att 91:or var så små eller så obildade, jag vet att det är hemskt att säga så men jag fick möta en sådan stor grupp människor igår som var tappade bakom flötet att framtidens generation ser mörk ut. Det fanns några olika grupper av människor som ungefär gav samma svar på frågan om dom hade funderat på att gå med i MUF. En otroligt stor grupp visste inte vad MUF var för något, skrämmande tanke. En annan grupp besökte vårt bord för godiset och för att få ta ljusblå pins men hade själva ingen aning om vad MUF var och när vi väl förklarade att det var Moderaternas ungdomsförbund rynkade dom på näsan och deklarerade att dom inte ville tillhöra moderaterna. Eller som en lite tös i blonda lockar som aldrig kan ha öppnat en dagstidning frågade: "Men vad är Moderaterna?", suck. Men mest skrämmande av allt var ändå det ganska frekvent uttalade svaret igår: "Nej jag har funderat på att gå sam-ekonomi så MUF är ingenting jag är intresserad av" - sedan när blev MUF en linje man väljer i skolan? Obildade barn. Någonting som däremot var positivt var att vi lyckades värva ca. 10 stycken medlemmar och det är ju aldrig fel.

Onsdag och krasslig i halsen och trötta ögon. Det börjar bra. MUF nymedlemsfikat var helt okej, en del medlemmar dök upp och kakorna var goda men idag kan jag inte riktigt ge någonting alls för det är mest meningslöshet som präglar mig idag. Gick hem efter geografin för jag behöver verkligen anstränga mig och plugga lite innan OC-starten ikväll.

Men för att sluta vara så bitter och inkräkta på Chris område så kan jag i alla fall meddela att helgen ser strålande ut och att jag är mycket säker på att jag kommer ur denna tillfälliga svacka så fort det blir fredag för hey, gissa vem som är ledig då? Me me me!

Kommentarer
Postat av: Sandy

Kan inte göra annat än att förstå din reaktion, oavsett åt vilket håll man ligger ur politisk synvinkel borde det vara en självklarhet att det inte är synonymt med vissa gymnasieutbildningar. Själv anser jag att besökarnas samhällskunskapslärare borde få sig en och annan banna, för hur informativ kan han/hon möjligtvis vara? Inte särskilt. Hur som helst, hoppas du har en bättre helg framför dig än vad din vecka hitills varit!

Postat av: Anonym

vet du inte4 vad som händer i oc den här säsongen :P

2007-01-17 @ 17:10:16
Postat av: Bells

Sandy: det jag mer blev upprörd över var att folk inte ens visste vad MUF var, vilket oavsett politisk synvinkel borde tillhöra allmänbildningen. Moderaterna sitter i regeringen och tidigare har varit ett oppositionsparti, så hur kan man missa ett sådant framträdande ungdomsförbund?

Anonym: jo, hurså?

2007-01-18 @ 11:27:58
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback