året som gått

Ja, 2006 var de stora händelsernas år och ofta även de stora skratten och lyckliga stundernas år. En berg-och-dalbana med höga toppar och djupa dalar men på det stora hela kom jag helskinnad ur även det här året. Men dramatiskt på sina håll har det varit och ibland en aning mer än vad som varit nödvändigt men sådant är livet.

Året startade med en chock redan några timmar efter tolvslaget fick jag en ylande Amanda i örat som meddelade att Philip var försvunnen och att han antagligen var död. Första januari inleddes med telefonkedjor och mycket oro för vänner i min närhet men tillslut var även denna Duvbo-grabb återfunnen och min (ex)vän kunde andas ut. En vän som även försvann under det här året efter ett mindre psykbryt under nyårsafton och veckorna som följde, och helt orelaterat tog ut det över mig och Empan.

Party efter party avverkades under vårterminen och ibland kanske i ett alldeles för högt tempo för mig men precis som vanligt reser jag mig alltid upp efter att ha ramlat, oavsett hur stora skrapsåren på mina knän är. Vänner fyllde 18, reunion med Gotlandsgrabbarna, en och annan tragisk clubfest hann också avverkas då jag ännu inte riktigt hade släppt taget om att sälja biljetter utan att egentligen tjäna någonting riktigt på det. Året 2006 blev året då jag tillslut släppte fjortisfestandet och att vara glitterflicka inte längre var någonting som hände var och varannan helg, utan jag hade tröttnat totalt.

Jag reste mycket omkring i världen och Sverige. Åre under sportlovet med Sarah min skidprinsessa och då blev det mycket hängande med Brommapojkar och hockeygrabbar, vilket passade oss perfekt. Även en trip back memorylane inträffade precis som många andra gånger det året då jag än en gång träffade på folk från mitt förflutna.
Rom besöktes i smällhettan på påsklovet och jag trivdes bra bland romerska ruiner och italienare iklädda Dsquared.

Försommaren nalkades med alla spännande kvällar och farligheter som lurade kring hörnet. Jag skaffade en ny nära vän, Emelie Klasson som blev min följeslagare när det kom att handla om det mesta under försommarens tidiga nätter. Det blev flakåkning och badande i fontänen vid Karlaplan. Springandes utan för Berns och vinpimplande på Djurgården om skolkvällarna. Jag satt flertalet kvällar på Mariaberget, en plats som Lova introducerade för mig och som blev en hotspot under sommaren då jag verkligen älskade att sitta där och dricka vitt vin och dansa i gräset till varma indietoner. En tripp till Uppsala hann jag även med mina älskade pinglor innan sommaren på allvar tog fart.

Sommaren kom med stormsteg och det blev Båstad, Göteborg, Ayia Napa och USA för hela slanten. Båstad var en helt ny upplevelse som jag delade tillsammans med min pappa och det satte standarden på resten av sommaren. Det blev ändlöst champagnedrickande och minglande och min personliga favorit är fortfarande Johan Staël von Holsteins upptäckt när jag satt och pimplade Absolut Ruby-drinkar i en telefonkiosk och pratade med min partner in crime som tyvärr inte fick uppleva Båstad sommaren 2006.
Göteborg kort där efter för en enorm snabbvisit och som vanligt kom jag därifrån med allt för många CD-skivor i bagaget, vad är det med den staden och indiemusik egentligen?

Älskade Lina lämnade L.A för att komma hem till Sverige under sommaren och hon, jag och Sarah spenderade en underbar helg på mitt landställe och sedan även några timmar hemma i Sverige. Jag hade saknat mitt blonda yrväder något enormt och det var så mysigt att träffa henne igen och gå på Allsång på Skansen och gråta till Håkan Hellström tillsammans. Fantastiskt.

Jag och Jade packade väskorna och begav oss till Ayia Napa för en veckas galet festande och många tillfälliga kärlekar under veckan som gick. Bland det roligaste jag har varit med om.
Direkt hem för att sedan packa om väskan och bege mig till USA. Boston och framför allt Harvard som jag förälskade mig i direkt, sedan upp till Maine, vidare till Cape Cod, Newport och sist men inte minst Washington. En gigantisk shopping-spree som slutade i enormt mycket fina ting att ta med sig hem till Sverige.

Skolan startade igen och i och med det även allvaret. Även om de första veckorna spenderades mest på Zanzibar där jag och Emelie satt och kedjerökte och åt chilinötter varje solig eftermiddag och pratade strunt. Även Jade och Mattihas kom ofta förbi och delade gemenskapen.
Sedan kom allvaret och en mängd läxor och prov. I samma veva träffade jag min första kärlek, Chris som nu är min pojkvän och i och med det knöts det många kontakter. Uppsala blev något jag började besöka ofta och jag insåg att jag trivdes enormt bra.

Hösten handlade mycket om att utvecklas som människa och växa upp. Inte enbart att bli mer seriös, för speciellt seriös och allvarlig blir jag nog aldrig utan mer att växa upp och bli mer nöjd med den jag är. Så som jag är nu trivs jag med och vill fortsätta vara.
Hösten handlade mycket om att knyta nya kontakter, involveras i nya spännande projekt som MSU, MUF, skoltidningen, dansen och så. Men även mycket om att jag tappade kontakt med i princip en större del av mina gamla nära vänner och insåg plötsligen att jag trivdes med att vara ganska ensam. Jag har en handfull nära vänner och enormt många bekanta men även en pojkvän som jag står nära.

Hela 2006 har varit ett fantastiskt år på många sätt även om jag även många gånger har förbannat livet och svurit över att allt är så jobbigt men på det stora hela har jag funnit en ordentlig plats som jag trivs med och jag tror att 2007 blir ett ännu bättre år!

Kommentarer
Postat av: Donia

Du skriver otroligt bra :)

Postat av: Matilda

Jag kan bara instämma med Donia, du skriver fantastiskt :) God fortsättning!

2007-01-01 @ 21:26:25
URL: http://matildans.webblogg.se
Postat av: Anonym

Kan bara instämma med ovanstående, du skriver kalas bra! Hoppas att 2007 blir ett lika bra år för dig och god fortsättning :)

2007-01-01 @ 22:37:15
Postat av: Sanna

Håller med både Donia & Matilda, du skriver väldigt väldigt bra! ;)

2007-01-01 @ 22:37:35
Postat av: Linnéa

Hmm, mitt namn kom inte med, men det var jag som skrev ovanstående.

2007-01-01 @ 22:38:01
Postat av: alexandra

det är, på något vis, alltid lika intressant att läsa och ta del av ditt liv - även om man inte vet vem du är! haha. ta det som en komplimang, för det är det. jag bevakar ständigt din blogg! keep on bloggin'

2007-01-02 @ 11:41:29
Postat av: Sofie

Den bästa nyårs krönikan jag läst hittills! Kan inget annat än att hållamed ovanstående!

2007-01-02 @ 17:14:33
Postat av: Agnes

Är Harvard ditt drömmål? Håller med hela bunten, att dus kriver fantastiskt. Jag tycker att du borde skicka in dina krönikor till någon tidning. Du skulle säkert komma med :)

2007-01-03 @ 00:00:53
Postat av: Bells

Agnes: yes, Harvard är ett drömmål :) och tack! jag har redan blivit publicerad ett par gånger faktiskt.

2007-01-03 @ 00:35:58
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Emelie

2006 är ett år i PICs tecken, jag tänker se till att även 2007 blir lika underbart med dig.

Love, PIC
Emelie Klasson

2007-01-03 @ 20:20:47
URL: http://e1989.blogg.se
Postat av: Bells

Emelie: oh baby!

2007-01-03 @ 22:57:50
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback