recap: valentine's day

Då webblogg allt som oftast väljer att trassla kommer ett mycket försenat inlägg om Alla Hjärtans Dag, utan de bilder som skulle ha varit med, men uppdatering kommer.

Happy Valentine's Day och firande i dagarna två blev det för min del då ett elakt naturkunskapsprov ställde till det för mig på torsdagmorgonen.
Det hela började på tisdagmorgonen med att jag försenad till matte c rusar genom korridoren och slänger upp mitt skåp för att mötas av rosor, hjärtformade kakor och sweetheart candy. Överraskad stannade jag upp för att inspektera spektaklet i mitt skåp och hittade en liten lapp från pojkvännen som tydligen tillsammans med min
partner in crime Klasson (och tydligen numera hans också!) hade gjort inbrott i mitt skåp på måndagen. En sötsockrig överraskning i skåpet gjorde i alla fall min morgon.

Hem till Mälarhöjden för lunch och ombyte innan jag skyndade mig till tåget mot Uppsala för att åka hem till Chris för fortsatt förtidigt firande. Den 13:e februari kommer alltid vara synonymt med namnet Kärlekens Dag. Anlände i snöstorm till Sunnersta för att komma hem till pojkvännen och ett välstädat rum fyllt med tända ljus och rosor. Kvällen fortlöpte med 3-rätters middag och myspys.

För alla singlar där ute låter det här antagligen som den tragiska sagan om mitt förfall som människa, men för mig som för första gången i mitt liv befinner mig i ett seriöst förhållande så är det höjden av mysighet.
Som singel brukade jag se på Alla Hjärtans Dag med bitterhet och det brukade vara synonymt med att fälla syrliga kommentarer över hånglande par på tunnelbanan, en överkonsumtion av Sex and the City eller som förra året dansande fram till småtimmarna på stilettklackarna men det är först i år som jag grävt ner mig i kärleksträsket och riktigt till fullo tagit del av Valentines Day. Jag tror att det är svårt att förstå vad man har missat innan man en gång har upplevt det. Och nu är jag som förbytt, hädan efter ska jag alltid fira Alla Hjärtans Dag så mycket som det bara går.


Kommentarer
Postat av: amis

Jag vill inte låta sin en besservisser. Men alla hjärtans dag är den 14 februari och inget annat.

Postat av: Bells

Amis: om man då vill slippa hela den kommersiella pressen och göra det mer speciellt väljer man alltså ett annat datum!

2007-02-18 @ 20:21:05
Postat av: Sandra

Bells: Eller så kan man vara snälla mot varandra året runT?

2007-02-18 @ 21:48:19
Postat av: Bells

Sandra: det kan man självfallet vara, men det kan vara trevligt att få chans att visa lite extra uppskattning vissa dagar om året :)

2007-02-18 @ 22:17:14
Postat av: amanda

har länge undrat hur din pojkvän ser ut. Eller vill han inte att du lägger ut bild på honom? :)

2007-02-20 @ 14:15:43
Postat av: chris

Jag finns med på bilder från oktober iallafall om jag inte minns helt fel.

2007-02-20 @ 17:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback