helgen

Förlåt förlåt för alldeles för lite bloggande på sista tiden och det finns egentligen ingen ordentlig ursäkt annat än att jag är krasslig igen och har ett på tok för tajt schema.
Veckan som gått passerade i rasande fart och jag hade ett leende på läpparna alla dagarna efter en super Alla Hjärtans Dag.

Fredagen kom och stressen inför helgen slog klorna i mig och det blev mycket jäktande fram och tillbaka över stan för att hämta röstkort och inhandla diverse presenter till dagens födelsedagsflicka Lova som passade på att fylla 18 år!
Mötte upp pojkvännen och vi åkte hem för en snabbmiddag innan det kom över en del folk för Risk-marathon (för er som inte har koll på vad Risk är, så råkar det vara världens roligaste sällskapsspel). Det blev mycket skratt och spänning, kanske lite väl mycket spänning för mig då en hel del otrevliga incidenter inträffade.

Upp i gryningen på lördagen för att bege oss mot Landstingssalen på Kungsholmen för MUF Stockholms Distriktsstämma för att se min älskade Klasson bli invald som ledamot i MSU kommittén i Stockholm. Trots den tidiga timmen försegick kuppning och annat spektakel som åtminstone höll mig vaken i stolen.
Kvällen startade sedan hemma hos tidigare nämda tös som bjöd på småplock och mousserande för att fira sin nya befattning innan vi vinglade bort emot Spårvagnshallarna där själva banketten höll hus. Som vanligt när det gäller MUF så tog allting en evinnerlig tid med alla tal och sånger men sent om sido lyckades hela sällskapet bestående av Josefine, Chris, jag, Gustav och Klasson ta oss till Stortorget i Gamla Stan efter lite sightsing på kullerstensgatorna. Dags att fira Lova som hade sin grande 18 årsfest i en charmig lokal med en massa trevligt folk och gamla hits strömmande ur högtalarna. Dock blev mitt besök kortvarig på grund av något som kan liknas vid bihåleinflammation tyvärr.

Söndagen har inneburit mys och en jättefrukost. En lite längre promenad med pojkvännen som än en gång fått tagit hand om sin sjukling till flickvän och en god middag, nu väntar SATC och varma hallon. Arrivederci!

Kommentarer
Postat av: Petter

Hej Isabelle!

Hoppas du hade det trevligt i lördags. Googlade "muf södermalm" och kom in på din blogg. Antar att vet du vad som händer imorrn(ursäkta om jag tjatar), men det vore kul om Du kom förbi. Försök gärna att få med kompisar också. Kommer f.ö en kille från Östra...går i ettan tror jag.

ha det bra/Petter

2007-02-19 @ 19:59:51
Postat av: Johanna

Tänkte höra med dig vilken lokal det var som ni hade 18-års fest i? Skulle behöva lite tips inför den stora dagen..

2007-02-19 @ 21:57:57
Postat av: Bells

Petter: jaha ja, jag tillhör tyvärr inte muf södermalm utan muf hägersten. men jag har vänner inom söderområdet som jag ska tipsa!

Johanna: Lova hade sin 18-årsfest i ett hus vid Stortorget i Gamla Stan där hennes pappa har sitt företag.

2007-02-20 @ 06:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback