helgen: long time no see

Rubriken beskriver min helg väldigt bra, för det var mycket som hände som jag inte varit med om på länge.

I fredags fick vi sluta betydligt tidigare än väntat och jag hann träffa Josefine för en fika och prat om gammalt groll som behövde lösas och annat, men det var trevligt att träffas. Även Empan kom förbi där vi satt på L'Angolo och gottade oss och ett tag kändes det lite som back in the days.
Mötte upp pojkvännen vid Centralen för att köpa Linda Skugges nya bok "Ett tal till min systers bröllop" på Pocketshop, det är alltid lika kul att köpa böcker och gratis är gott!
Hem för middag och för min del var det dags att avsluta mitt geografiarbete innan vi blev utkastade ur huset för lillebror min skulle ha en tjej över på filmkväll och vi skulle till Rågsved för att gå och se Ung utan pungs nya pjäs. Well, låt oss säga såhär. Ungdomarna var duktiga, verkligen men humorn och temat var verkligen ingenting för varken mig eller Chris så vi lämnade hans familj kvar i pausen då vi bestämde oss för att gå. Och gå det fick vi göra, då Josefine meddelade att den snabbaste vägen hem till henne i Hagsätra var att gå och inte ta tunnelbanan. Så i spöregn gick vi, och gick, och gick lite till - innan det visade sig att vi hade gått vilse och gått runt hela Rågsved i regnet. Plus vi mötte en polis pikébuss på vägen, det var inte så roligt som det låter. Eller kanske var det ganska underhållande ändå? Sightsing i förorten är ju alltid en höjdare...
Väl hos Josefine blev det lite tittande i Jensens skolkatalog och thé, innan vi begav oss hem till älskade Mälarhöjden igen.

Lördagsmorgonen startade med ett samtal från en bakfull Klasson som ville meddela att hon var döende och möttes av en grinig Chris och kanske en ännu grinigare Bella och ett klick i örat då vi la på. Dock fick vi ingen mer sömn utan gjorde oss i ordning för att bege oss in emot stan då jag, Jade och Klasson bokade vår Ayia Napa resa! Vi blir borta 27/7-3/8 och kommer bo på Hotel Nestor, see you all there!
Hem för lunch och en nap innan vi begav oss till Bromma och hem till Empan för hennes THINK PINK-middag. Det var länge sedan jag var där och det blev nästan lite förorts sightsing igen då jag hade små problem med att hitta igen, mitt lokalsinne är verkligen ingenting att hurra för.
Kvällen bjöd på god mat, ännu godare efterrätt, massor med prat och vin samt ett tärningsspel som involverade måttliga mängder alkohol. På det stora hela var det en mycket trevlig kväll!

Söndag och släktkalas då lillebror blir stor, visserligen imorgon måndag men ändå, 14 är ganska speciellt att fylla. Jag minns bara att jag kände mig så stor när jag fyllde 14, fast egentligen var jag väl inte det. Så nu har jag gömt mig för kusinerna och snart vankas tårta. Sedan blir det nog SATC hela kvällen lång för mig då jag inte orkar lyfta ett finger när det kommer till skolarbete. Plus att idag firar jag och min älskling 4 månader tillsammans och då förtjänar jag lite söndagslyx, Arrivederci!

Kommentarer
Postat av: Amis

Hej Bella. Det vore kul att få se en bild på din älskling?

Postat av: alexandra

grattis till 4 månader :)

vad betalar du för en naparesan?

2007-02-04 @ 17:14:35
Postat av: Bells

Amis: yes, det skulle nog kunna gå att ordna :)
Alexandra: tack! jag betalar kring 7300 kr för en vecka i ett dubbelrum med havsutsikt :)

2007-02-04 @ 18:19:41
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: lisa

Grattis till fyra månader säger jag också ^^

Jo, gymnasievalstider för oss lite yngre, och jag har ju inte orkat pallra mig in på Öppet hus, så jag tänkte höra vad du säger om stämningen på Östra Real? Alla näsor i vädret, eller är det lugnt? Lärarna - är dom äldre och proffsiga eller, hur är det? Är du nöjd med skolan? Vore jättesnällt om du kunde svara!
Tack på förhand :)

2007-02-04 @ 18:39:04
Postat av: Sofia

Kul att du skriver att "sightseeing i förorten är ju alltid en höjdare", om jag inte minns fel bor du själv i förorten?

2007-02-05 @ 17:45:58
Postat av: Klara

visst var du på napa förra året också? för jag undrar om det är lagom att vara borta en vecka, eller är det för kort?

2007-02-05 @ 18:09:13
Postat av: Bells

Lisa: Östra Real är enormt fantastiskt. Stämningen är trevlig och jag trivs alldeles utmärkt. Lärarna är jättebra, kunniga och ja, en aning äldre än på många andra gymnasieskolor men det är ingenting negativt. Myten om att Östra Real är otrevligt och snobbigt lever inte kvar, det kan vara bra att känna till. Jag går journalistik och trivs jättebra!

Sofia: jo, jag bor i Mälarhöjden. Sedan när var det negativt att gå på sightsing i förorten?

Klara: jag tycker att en vecka är lagom, jag kom hem med en dunderförkylning och sov i ungefär en vecka när jag kom hem ;)

2007-02-06 @ 10:23:05
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: alexandra

oj 7300 var ganska mycket för en vecka ändå! hur många stjärnor är det på hotellet då? :)

2007-02-11 @ 00:51:02
URL: http://alexandragodtman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback