barnen ifrån frostmofjället

Så var en helg utan varmvatten avklarad i snöiga Djurås och jag måste erkänna att det fanns stunder då jag kände mig som en statist i Barnen ifrån Frostmofjället men underbart var det. Det kan låta konstigt att en helg utan varmvatten och långt ute på landet än så länge är år 2007's bästa helg men det är ett faktum.
Att komma ifrån storstadsstressen och bara läsa böcker, promenera (i snöstormen) och titta på Melodifestivalen var precis vad jag behövde. Jag har stressat ända sedan terminen startade och nu var det nog, plus att det var länge sedan jag och min pojkvän verkligen umgicks, men det har vi gjort hela den här helgen. Och gissa om det var mysigt.

Nog om allt puttinuttigt kärleksprat, vi hann även med att besöka shoppingmekkat Kupolen i Borlänge för att snabbt avfärda butikernas utbud (efter att jag lyckats norpa åt mig en silverklänning från H&M som är slut i Sthlm) och återgick till att helt enkelt titta hur dalmasar klär sig och jag och Amanda hann även spana in (Snygg)-Erik och Danny från Idol också, jag gissar att det är precis sådana aktiviteter som hälften av ungdomarna pysslar med en lördag där uppe i norr för det var packat framför scenen. Det är alltid lika roligt att försöka smälta in med lokalbefolkningen. Nu å andra sidan ska jag göra något som vi praktiskt taget utbrända Stockholmare tycker om att syssla med en måndagkväll; äta kopiösa mängder popcorn och hyra en film med Vici. Och imorgon blir det en tur på stan med Josefine, för det är seriös jeanskris nu i min garderob sedan mina favoriter från Miss Sixty oturligt nog sprack. So long snyggingar!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Kupolen ruuuules :p haha elelr inte, d är där man panik shoppar om man inser att man glömt att packa ner underkläder, finns typ inge annat att shoppa där.

Postat av: hanna

nja, hälften av befolkningen var väl att ta i, bells lilla, det är nog bara högstadiefjortisarna som var där, och så några äldre, lite missanpassade gymnasietjejer.

nu kanske du förstår hur jag lider här, med kupolen som ända utpost för att stilla mina shoppingbehov. tänk dig att bara kunna välja på de affärer som finns där; cubus eller h&m liksom... huuh, thank god for 2hand!

2007-02-28 @ 22:44:42
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback