tisdag

Herregud, vad har hänt med vädret? Vad hände med den mysiga sensommaren då temperaturen sakta kryper neråt och man börjar fundera på strumpbyxor och ankelboots mest för att man är trött på sina slitna ballerinas. Väderguden verkar ha skippat den perioden i år, precis som han förbisåg sommaren också. Imorse märkte jag av hösten redan när jag rullade ur sängen och möttes av kylan i mitt rum (jag har som vana att sova med båda fönstrena vidöppna). Trots jacka och jeans så frös jag konstant idag och av någon mystisk anledning var det ännu kallare inomhus på Östra än utomhus, jippie. Ta det och inga cigaretter så får du en killer combo som gör vem som helst lycklig.

Projektarbetet ger mig ångest. Första lektionen idag och trots att jag redan har en idé så kvävs jag långsamt av tanken på att faktiskt sätta mig ner och jobba. Precis likadant känner jag för att göra läxan i historia samt litterär gestaltning till imorgon. Suck. Jag har inte gått i skolan i en vecka men har redan tappat sugen, förhoppningsvis är det vädret som har gjort mig låg.

Dock har jag mycket att se fram emot i veckan. Imorgon är det MSU-kampanj på Östra och det ska bli roligt, förhoppningsvis attraheras Bildts son av föreningen och dyker upp, det vore roligt. Sedan ska jag ut och äta middag med mamma innan Baryshnikovs sista föreställning i Stockholm med Ana Laguna väntar. Ska bli jätteroligt och fascinerande att se en sådan stor dansare göra en av sina sista föreställningar. Dock hade jag varit ännu mer lockad om det hade gällt modernt istället för balett, men kul ska det bli! Sedan blir det förhoppningsvis drinkar på kvällen. Morgondagen ser bra ut.
Stay tuned

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback