torsdag

Åh vilken dag, och inte enbart positiv. Jag är en otroligt planerad människa och hatar när någon rubbar mina cirklar. Idag fick jag reda på att min partner in crime Klasson inte längre får åka till Ayia Napa i sommar av diverse anledningar och att min goda vän Jade flyttar till härliga North Carolina den 22 juli. Båda delarna gav upphov till blandade känslor. Det ska bli sorgligt att mitt söta finska troll ska flytta så långt bort som till staterna men jag vet samtidigt att det kommer vara en enorm upplevelse för henne. Att Emelie inte längre får åka till Ayia Napa fyller mig mest med ilska. Jag hatar överbeskyddande föräldrar och känner ingen respekt för den delen som låter sina barn ränna runt i Stockholm men inte låter barnen ränna runt utomlands. För vad är egentligen skillnanden att dansa på en klubb i Sverige och dra shots jämfört med att dansa på en högtalare i Napa och dricka Smirnoff Ice? Jag ser inte skillanden. Jag hade hela tiden trott att Emelie var ett säkert kort, men vad finns det att göra när föräldrar med plånböcker bestämmer sig för att sätta käppar i hjulen?

Annars hade jag en lång skoldag med matte "läxförhör" (läs: prov) och TexMex-redovisning. Båda gick alldeles galant men efter de två otillfredsställande nyheterna på morgonen så kunde ingenting rädda min dag.
Ett litet plus i kanten är att det faktiskt är lov nu och att jag efter baletten ikväll beger mig ut till landet för en avkopplande påskhelg med familjen. Arrivederci!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Man ska vara 18+, flyttat hemifrån och ha en egen inkomst. Det är först då kan man göra vad man själv vill utan att föräldrar lägger sig i. :/

2007-04-09 @ 00:51:24
Postat av: Calle

Word

2007-04-10 @ 02:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback