torsdag - värt värt värt

image365

Vaknade alldeles utvilad och med solen stickande i ögonen och insåg att SMHI hade lovat hela 20 grader idag, med ens var jag uppe ur sängen och i sommarkläder. Efter en långfrukost utan matteångest begav jag mig mot Östra Real för en slapp naturkunskapslektion följt av en lång håltimme då vi åt glass, sushi och rökte i solskenet vid Karlaplan, mysigt. Efter det däremot infann sig den sedvanliga matteskräcken och paralyserad travade jag tillbaka till aulan för att skriva mitt prov men gissa vad? Det gick superbra! Eller rättare sagt, jag våldtog provet - inga protester utan det var bara att tuta och köra (derivera!). Nu har jag den där lättnaden istället i hela kroppen och allt känns utomordentligt bra! Den urhärliga bilden är lånad från
Legally Blonde då jag helt ärligt alltid sagt att jag är för söt för att plugga matematik, ni vet, utseende eller intelligens eller vad är det alla fördomsfulla människor brukar säga?

Inte mycket att reflektera över idag, eller så har allt bara ramlat ut ur huvudet nu efter matteprovet men jag tror att vi säger arrivederci nu så ska jag ta och söka ett nytt jobb samt skriva en insändare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback