all you need is love

Så sant som det var sagt! I tisdags efter en kort men intensiv skoldag begav jag mig till SOUK för att köpa en sommarklänning jag spanat in på Beyond Retro dagen innan men tji fick jag för det ska då alltid vara så, alla godbitar hinner någon norpa när man minst anar det. Istället satte jag mig på tåget mot Uppsala och pojkvännen. Ingenting spektakulärt inträffade på tisdagen annat än lite myspys och TV-tittande.

Onsdagen den 4/4, kärlekens dag och våran 6-månadersdag, inte illa. När jag slog upp ögonen var vädergudarna inte riktigt på min sida med blåst och mulen himmel men efter en god frukost slog vädret om och vi packade ihop picnickorgen och begav oss mot Gamla Uppsala Högar för en liten utflykt. För er som inte hemma så långt norrut från Stockholm kan jag meddela att det är gamla vikingagravar dolda under gigantiska, gräsbeklädda kullar.
Vi hamnade i en grop med jordgubbar, plättar, hemmabakta muffins och lite gott att dricka. En mycket mysig dag som firades på ett alldeles speciellt sätt.

Titeln säger allt egentligen. Jag har reflekterat lite över det där med kärlek de senaste dagarna. Det må vara en tunn tråd mellan kärlek och hat, två så starka känslor och det är nästa skrämmande vad du gör för att få uppleva det positiva. Visst kan det vara jobbigt, slitsamt men i längden lönar det sig, för det är precis alldeles alldeles underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback