Torsdag - snilleblixt och tidningsfrossa

Hej, mitt namn är Isabelle Swahn, chefredaktör!

Yes, ni läste rätt allihopa och förhoppningvis besannas drömmen på måndag då elevrådet har beslutat ifall jag och Empan får igenom vår förening eller inte. Östra real har redan en skoltidning som är Internet-baserad och håller helt frankly inte speciellt hög standard och idag på TEX så kom kom snilleblixten från klar himmel, det är dags för en ny skoltidning. Inte då någon halvtaskig variant vid det "fyndiga" namnet Get Real utan en papperstryckt tidning till försäljning för ett symboliskt pris. Helt annons-baserad såklart. Så istället för att jobba med uppgifterna vi fått under TEX-lektionen filade jag och Empan på föreningsstadgarna. Oh yes, håll tummarna nu!
Förövrigt har tidigare SG startat ett nytt magazine/bytt namn till
Credd, check it out!

Annars har jag som vanligt svettats över matte c med Mr. Miller och Jonte och kände hur blondinstämpeln etsade sig fast i pannan, bara för att dessa grabbs kan räkna alla krångliga ekvationer i sömnen. Suck. Förutom det gick det faktiskt ganska bra på själva lektionen med sömngångaren Erik. Det är väl bara att bita i citronen och stå ut med att jag valde matte c och jag lovar och svär att jag inte ska tråka ut er i fortsättningen med allt för mycket tjat om hur hemskt det är att ha matte c. Haha!

Dans idag och dubbelpass till råge på allt vilket innebar att jag fick tacka nej till Zanzi-fika men livet går vidare. Dagens stora leende är att min cashmere-tröja från Ralph Lauren inger samma mjuka och mysiga känsla som under mitt duntäcke om vintern, härligt!

Det krävs snart en ny avslutningsfras, SHIP AHOY är det inte riktigt årstid för och Ciao är så uttjatat, men så länge får det duga. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Sarah

jag vet en avslutningsfras, som min kusin lärde mig, hon är iofs 5 år gammal men den är rolig , "hoppa å skit så länge hängslerna håller!" så sant som d är sagt. D är min humor d. :D

2006-09-07 @ 16:25:23
Postat av: Joeyish

Hoppas skoltidningen går igenom då. Samtidigt hoppas jag att den inte bli något blaskig stureplansmagazine ;D Fast det vet vi redan att det blir.

Btw Matte C suuger

2006-09-07 @ 18:18:55
Postat av: Anonym

Jag gillar din blogg, riktigt bra och roligt att läsa:)
håller tummarna hära ;)

2006-09-07 @ 22:15:41
Postat av: Bells

Sarah: inga kommentarer...
Joeyish: Fuck you, det ska bli ett magazine med stil och klass ;)
Anonym: sluta vara anonym och tråkig, men tack ändå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback