Torsdag - MOCCO är det enda jag behöver!

Fotokunskap idag, mycket intressant måste jag säga. Om det är någonting jag alltid velat prova så är det att fotografera, men nu istället får jag titta på bakom eller framför kameran när My fotograferar. men foto är konst och inombords bor det en liten konstnörd i mig trotsallt, även om orden ligger mer för mig.
Vi talade om "det gyllene snittet", diagonaler och linjer i foton, perspektiv och ljussättning bland annat. Det låter säkert jättesimpelt för folk som verkligen kan fotografera bra men för mig var det intressant att lyssna på. Sedan fick vi även kika på
Andreas bilder.

Trots att jag hade enormt ont i huvudet idag hamnade jag på MOCCO med Lova och hennes kompis Hanna från Uppsala, ett jättetrevligt blont yrväder! Chai thé och bulle piggade upp mig enormt (i alla fall för en stund) och det var ganska kul att Bingo Rimérs publicist (?) bjöd mig på bullarna. Andra gången den här veckan vi träffade Bingo när vi var och fikade och idag pratade vi om honom på fotokunskapen, sammanträffande?

Hem för att skriva klart artikeln som jag faktiskt är ganska nöjd med och sedan hamnade jag i badkaret för lite hemma-SPA, jätteskönt. Tyvärr hade jag för ont i huvudet för att pallra mig på baletten och jazzen, och jag hatar att missa på Kühlers, men men.

Helgplanerna ser brutalt bra ut, hur ser era ut?

SHIP AHOY!


Kommentarer
Postat av: Lova

Hej bellsibup! Synd att du missade dansen bejb vi hade skitkul med alla discokulor och platådojjor! Ses imorgon och hurtar oss igenom cooper genom att springa några varv runt vår kära karlafontän. Pöss&Krams!

2006-09-28 @ 22:47:47
Postat av: Gusber

"Hur ser mina helgplaner ut?" Jo jag tänker i alla fall inte sitta och plugga som Du ;)

Postat av: Bells

Lova: du, jag och Madonna baby!
Gusber: Jag ska inte plugga det minsta i helgen, så det är inte konstigt att planerna ser brutalt bra ut ;)

2006-09-29 @ 06:29:26
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Gusber

Så du har äntligen insett hur underbart det är att inte plugga hela tiden? ;)

2006-09-29 @ 09:43:16
URL: http://www.gusber.blogg.se
Postat av: Bells

Gusber: såklart, men i helgen är det Klassons tur att mysa med läxböckerna, så bytt är bytt och kommer aldrig mer igen (fören nästa matte c-prov det vill säga...)!

2006-09-29 @ 19:29:08
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Emelie.

*Klasson ser lite sur och ledsen ut när hon tänker på sin helg*

2006-09-29 @ 20:12:28
URL: http://e1989.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback