Men här och nu ska vi rädda landet - Uppsala

Josefine, all credd till dig för rubriken, i hennes blogg kan ni även se ett par bilder ifrån vårt dygn i Uppsala.

Fredagen var en lugn historia med långfika på Zanzi med hela familjen, som jag numera kallar det kompisgäng som huserar inuti det runda fiket mitt på Norrmalmstorg. Kallt som satan var det och jag höll minst sagt på att förfrysa fingarna av mig när vi försökte oss på lite kedjerökning, så det kan gå. Alicia var först ut med Burberry-halsduken i år men fortsätter kylan så är jag inte långt efter.
Hem för middag och filmkväll med min absoluta favorit på hela jorden, My. Det blev Sjätte sinnet på TV och jag var lika feg som vanligt och pep som ett skottskadat djur under alla läskiga scener, suck.
Då Sofia valt Mando Diao och krogen framför att husera Josefine hemma hos henne så kom tösen hem till mig och vi tre begav oss ut på en nattlig promenad som innehöll djupa diskussioner om politik, moral och etik, precis som vanligt alltså.
Planen om att somna halv elva sprack ganska rejält, men trevligt hade vi det.

Lördagen upptogs av födelsedagsfirande för Victoria som helt ovetande kom hem till mig kl. 9.00 för en powerwalk och frukost hemma hos mig. Det hon inte anade var att hon skulle bli ompysslad hela dagen då det var hemmaSPA-dag som stod på schemat och sedan en kidnapping till Uppsala.
Den stackars flickan visste inte var vi befann oss fören vi satt på ett sushi-hak i den mysiga staden och hon fick ta av sig de rosaluddiga öronmuffarna och ögonbindeln. Så det kan gå ibland!
Det var kulturnatt i Uppsala men det mest kulturella vi kom i närheten av var att dansa till "Jag vill också byta statsminister" i Moderaternas partytält på stora toget med ett gäng glada grabbar och flickor.
Kvällen ute på stan var relativt kort men jag hann träffa alla mina älsklingar i staden innan vi begav oss mot Sunnersta och Chris hus för thé och filmtittande. Mycket mys blev det och en perfekt avslutning på kvällen och Victorias födelsedag.
Vaknade upp till tonerna av Franz Ferdinand och doften av nygräddade pannkakor, vem blir inte lycklig av det? Hamnade efter Chris megafrukost på Café 018 där vi satt, lagom bakfulla ett par timmar innan vi tog tåget hem.
Ett minst sagt händelserikt dygn i Uppsala, och tack Chris för att du är den perfekta värden!

För ett utförligare blogginlägg hänvisar jag till Josefines blogg, vars adress ni hittar högre upp i inlägget.


Kommentarer
Postat av: Sofie

018!

Postat av: Victoria

Hey darling! tack frö firandet det var helt underbart! minnen för livet;D love!

2006-09-12 @ 21:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback