Onsdag - mamma, pappa varför är det så kallt?

Ja det undrar jag också. November nalkas vilket även känns utomhus då kylan biter i kinderna men att ta fram den otympliga dunjackan är inte ett alternativ utan istället fryser jag konstant. Antingen ger man upp allt vad fashion heter och börjar använda vinterjackan redan nu (nej, kappor är inget alternativ då det faktiskt är för kallt i Sverige utan en redig dunjacka alternativt päls är det som gäller) men har således tröttnat på jackan innan de första snöflingorna har landat på marken, eller så fryser man ett par veckor till och får en hejdundrande förkylning på kuppen? Vilket dilemma. För övrigt så skulle jag verkligen inte ha något emot en varm päls i vinter, något mer klassiskt finns det knappast och jag känner verkligen inget medlidande mot djuren som fått stryka på foten för att jag ska kunna hålla mig varm. Word.

Gårdagen spenderades mestadels på L'Angolo där det blev både lunch och fika, ackompanjerat av Lova, Josefine och min "älskade" geografi-bok. Mycket plugg blev det medan regnet öste ner utanför.
Sedan dök Chris upp i Stockholm och fick min dag att lysa ännu mer och kvällen blev lugn hemma hos mig med OC och mys.
Hann även köpa en ursnygg plommonlila tröja i merino ull på H&M till lillebror som uppmuntringspresent, hett tips för er som känner för att fynda en kvalitetströja till en billig peng med andra ord.

Idag var det desto jobbigare att kliva upp när väckarklockan ringde men skoldagen var inte allt för farlig. Södertörns högskola dök upp på Samhället med en enkät vi alla blev tillfrågade om vi ville fylla i som handlar om medievanorna i Sverige nu idag jämfört med för 20 år sedan. Intressant. Sedan hölls det även en föreläsning som s k sensationsnyheter, det vill säga kvällspost. Hur efterfrågan styr utbudet och ifall den typen av nyhetsjournalistik alltid ska räknas som skräp eller om det även kan ses som en inkörsport till djupare och mer analyserad media? Mycket intressant!
Vad anser ni?

Nu vaknas det mer plugg men snart är det lov, och då äntligen blir det min tur att få lite fritid! Ship ahoy!

Kommentarer
Postat av: chris

Lugn hemma kväll?, jag blev slagen av dig!! (för att jag pratade under OC)

2006-10-25 @ 19:11:57
Postat av: Vici

haha mansmisshandel igen hör jag;P haha OC är speciellt få förstår dig,Bella;D haha puss

2006-10-25 @ 20:08:49
Postat av: Bells

Chris: INGEN, absolut ingen får prata under OC!
Vici: yes!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback