MUSIC IS POWER

FIRSTS

First band you liked: Backstreet Boys sorgligt nog, jag var helt besatt.

First album you bought: Minns inte vilken den första jag köpte var, men den första jag fick var Flickor förr och nu - Orup av pappi när jag klarade simskoleprovet.

First instrument you learned: Jag kan spela lite gitarr, tog lektioner i 3 år.

First concert you attended: Backstreet Boys, suck det här är ganska pinsamt (om man inte räknar med att jag har sett otaliga spelningar med morfars band?)

First genre of music you liked: Jag var ganska mycket av en allätare tidigare och lyssnade på det mesta, men det första jag riktigt föll för sådär stenhårt var punk/rock (Thåström, alltid Thåström)


LASTS

Last album you listened to: Sam's town - The Killers.

Last album you bought: Bande a part - Nouvelle Vague

Last instrument you played: gitarr skulle jag chansa på?

Last concert you attended: Håkan Hellström, Grönalund 1 september

Last song sung out loud: The fallen - Franz Ferdinand


HATES

Worst genre of music: mainstream-RnB.

Least talented musician: Basshunter? För vem tyckte egentligen att Botten Anna var ett musikaliskt underverk?

Your least favorite album: Usch, alldeles för många. Det finns extremt få genombra skivor, vilket är synd.

Worst concert you've attended: jag vet faktiskt inte, jag går inte på dåliga konserter?

Artist with the worst sense of style: Fergie, usch! Någon som missat att flickan ser ut som jag vet inte vad London Bridge?


LIVE

What artist have you seen live that is the most popular?
Jag har nästan uteslutande bara sett "kända" band. Men i Sverige måste det ha varit Kent eller Håkan Hellström. Men av internationella band och artister ligger nog Britney Spears ganska högt upp på listan.

Which artist have you seen live that is the LEAST popular?
Jag har varit på Pop&Rock i Spånga, och där var det då inte så speciellt hög klass eller horder av groupies direkt...

Ever performed live in front of an audience?
ja, jag har gått i diverse körgrupper, varit med på allting som skolan har ordnat i form av sång, musik och teater samt dansat sedan jag var 4 år, med andra ord har jag stått på scenen för många gånger för att hålla räkningen.

What concert(s) are you going to in the future?
Jag vill hemskt gärna se Thåström igen, annars vill jag gärna se The Bravery, Babyshambles, The Killers samt The Strokes.

How many performers have you seen live starting with the letter K?
Kent.


WISHES

Do you want to be a musician?
Nej gud nej.

What song do you wish you wrote?
Hjärter dam - Thåström (och Karenina av samma man)

What musician do you wish you could meet?
För många för att räkna upp här.

What artist would you love to see right now?
Lyssnar för tillfället på The Killers, så det skulle väl inte vara helt fel.

What album do you wish you owned?
Definitivt för många för att räkna upp, heey jag är en musiktönt!

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Man ska inte skämmas för sitt förflutna. Skratta istället åt att du va ett BSB-fans. Inte skämmas.

2006-10-05 @ 13:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback