Måndag - topics

Måndagmorgon är aldrig något att hänga i julgranen när håret strejkar och baskern är försvunnen. Däremot jobbades det stenhårt på spanskan och pratades rejält på lunchen.
Jag undrar ibland vad folk tänker när dom hör mig och mina tjejkompisar sitta och snacka. De samtalsämnen som kommer upp är vitt skilda och ingenting är förbjudet att tala om. I fredags på Café 60 diskuterades det NATO konstant och jag måste erkänna att det främst var jag som predikade om hur Sverige måste stärka sin roll i världen och åter igen bli ett land att räkna med. Heja globalisering!
Helgens andra samtalsämne med en fråga som löd "När du stoppar in en enkrona i en tuggummimaskin och tuggummit trillar ut, vems är det då? Maskinens eller ditt?" när abort kom på tal och vem som ska få ta beslut i en sådan knepig fråga. Är det mannen eller kvinnan? Min åsikt är ganska självklar i frågan, men jag måste säga att liknelsen med tuggummimaskinen var klockren!
Dagens stora samtalsämne var ändå sex och kärlek och främst Sarah som predikade och delade med sig av tips och anekdoter. Att diskutera sådant i matsalen är ett vanligt, men så grovt som ni kanske vill tro att det är var det såklart inte (för vi är trotsallt ganska "pryda" flickor, host!)

Naturkunskap hela eftermiddagen med laboration. Konsumentkunskap blandades in i allt och det slutade med att vi skulle diskutera och laborera med olika typer av hushållspapper. Dagismentaliteten är hög, men ganska underhållande.
Passade även på att sätta in Johan i diverse raggningsknep för att han ska kunna close the deal när det kommer till karlns nya på g och gav honom både det ena tipset efter det andra, och till Chris och Calles glädje kan jag meddelade att jag upplyste mannen om fördelarna med "den lilla handen", haha!

Hamnade på L'Angolo själv efter skolan med spanskaböckerna på bordet och iPoden i öronen. Det var enormt länge sedan jag var där och definitivt länge sedan jag satt och fikade all by myself och verkligen pluggade, men lite quality time blev det.
Strosade en stund på stan och hittade både det ena söta plagget efter det andra. Hittade min efterlängtade knytblus i off-white men tyvärr fanns varken storlek 32 eller 34 kvar så det blir jakt efter den på fredag med andra ord. Kom endast hem med 3 par långa leggings och en ansiktsmask, men inte fy skam det heller.
Har förövrigt fått tillbaka min plånbok, yes! Synd bara att alla mina kreditkort och spärrade, det försvårar det där med spontanshopping.

Ship ahoy!

Kommentarer
Postat av: Sarah

haha, Jag predikade minst lika mycke som du flicka lilla :P haha

Postat av: Jossy

Får jag fråga vad du tycker om Irak kriget? Vore intressant att veta!! :D

2006-10-16 @ 22:32:33
Postat av: chris

Haha... man vågar ju knappt säga något till dig för att det hamnar i bloggen. mitt citat om tuggummi maskinen får du gärna föra vidare för det är jag stolt över men calles o mina raggnings tips... den kraften ska man vara försiktig med vem man ger den till!

2006-10-16 @ 22:40:47
Postat av: Ahhhh

Ahhhh, she knows!!!!

2006-10-16 @ 23:27:43
Postat av: Bells

Sarah: hihi :)
Jossy: det kommer
Chris: vill man inte hamna i bloggen bör man säga till innan eller efter man lämnar ifrån sig information ;)
Ahhh: Calle förmodar jag?

2006-10-17 @ 06:42:26
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Anonym

Jaa, och kan du inte berätta om din syn på värnskatten så länge? Det vore också intressant att veta vad du tycker i den frågan. Mängden VAB-dagar för föräldrar? Utsläppsrättigheter för industrier? Demokratiproblemen i Eritrea?

2006-10-17 @ 21:06:28
Postat av: Hahaha ja det var jag!

Hahaha "ahhh" det var jag! Calle. Men läste just om inlägget och "lillahanden" låter som nåt utvecklingstörda människor har/ gör. Lite roligt!

Hahaha värnskatten!? Demokratiproblemen i Eritrea!? Hahaha någon har pluggat på läxan för att ha något att skriva till dig Bella, ta åt dig äran för det där är cooolt :P Men "anonym" du är rätt patetisk!

2006-10-18 @ 22:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback