Extra hård granskning av den nya regeringen?

Jag precis som många andra har irriterat mig på minister-skandalerna.  Stegö Chiló's snedsteg kring TV-innehavet måste ändå gå till världshistorien som någonting extremt pinsamt. Mycket möjligt att hon inte hade någon aning om att hon skulle bli kulturminister men att vara huvud över Public Service och sedan ha "råkat glömma" att betala TV-licens i ca. 16 år, det är en skämmare utan like. Som Toblerone-skandalen eller kisspauser mitt på dansgolvet... Sedan är den hårda granskningen av Borg och hans barnvaktsskattefusk något som är en aning överdrivet måste jag säga. För vem brukar låta alla grannflickor få F-skattesedel när dessa ska vakta grannbarnen en timme på onsdagskvällarna?

Många har hävdat att det är journalisternas fel att regeringen granskas så hårt och att alla skämmare grävs fram men där kan jag inte hålla med. Mycket möjligt att det är en röd journalist som skriver en artikel men som vi alla vet ska artikeln vara objektiv och spegla verkligheten, inte skribenten i frågas personliga åsikter. Åsikter på en tidning får endast synas på ledarsidan plus att de flesta stora dags- och kvällstidningar är borgerliga. Journalister brukar även kallas för den tredje statsmakten då de är deras jobb att granska hela samhället och de som styr det samt föra fram sanningen. That's it.

Jag hade inte tänkt att blogga om det här ämnet egentligen men när jag såg Blondinbellas
idiotiska inlägg om att det skulle vara alla "tomatröda journalisters" fel att så många skandaler dyker upp om och kring den nya regeringen så kände jag för att uttrycka min åsikt. För att även läsa ett annat inlägg, vänstervridet, om skandalerna så passa på att läsa Hannas.

Alla har rätt att uttrycka sin åsikt, så simma lugnt för jag uttryckte just min!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack och lov, folk inser att blondinbellas moderatinlägg är en aning.. ja som du uttrycer dig.. idiotiska.

Postat av: Mimi

Det roliga är att fröken Blondinbella bokstavligen inte ens kan stava till borgerlig.

(Har skrattat lääänge åt det.)

2006-10-22 @ 15:23:11
URL: http://mimis.blogg.se
Postat av: Bells

Mimi: Yes, I know!

2006-10-22 @ 22:17:56
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: menåh....

herrejesus. Människor på bells blogg klagar över idiotiska blogginlägg. Hej glashus, här är stenen...

2006-10-27 @ 00:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback