Torsdag - back on track

Trots snuva och elakartad hosta begav jag mig imorse mot Östra Real och var på plats redan en halvtimme innan första lektionen, känn på den! Sarah behövde hjälp med naturkunskapen och vem var inte där som en vän i nöden om inte Bella som räckte över sina papper och anteckningar och så var den saken ur världen. Klockan var hurtigt tidigt på morgonen för en sjukling som mig och humöret var faktiskt några grader högre än vad det borde, hög på hostmedicin någon?
Däremot var jag med om en smärre incident på tunnelbaneperrongen då min Viktor&Rolf-påse bestämde sig för att svika mig och mina matteböcker hamnade i smutsen, oh well sådant händer.

Någonstans därefter dog mitt glada humör och laxpuddingen till lunch fick det att sjunka mot kallare grader. Långvårdsmat är inte riktigt min grej då jag faktiskt har tänder kvar att tugga med än så länge, men det var åtminstone trevliga människor att luncha med! Seth har exempelvis bestämt sig för att följa med till Alperna men mest sitta i backen och sola sig med hjälp av folie samt röka, ungefär som förra årets skidsemester med andra ord. Många fina minnen från Åre-resan förra sportlovet finns ja, sjukt kul hade vi!


oldåre
Se upp i backen - Bella & Sarah, Åre06

Hann åtminstone klart med min artikel "Couture för alla" och skickade iväg den i Fronter. Tack till Empi som inte bara har börjat blogga igen utan som visade sig vara en fena på layout.
Känns som om jag har missat jättemycket i skolan, suck och jag har nästan hela Anna Karenina att läsa ut på någon vecka då jag tydligen är den enda som ska redovisa om Leo Tolstoj, jaha. Ryska författare som inte ens är min grej men jag antar att Anna K kommer bli min nya bästis på tåget fram och tillbaka från Uppsala hädan efter!
Imorgon bär det förövrigt av till the love capital igen så jag vet inte hur mycket helgblogg det kommer bli men jag hoppas att alla ni som är friska därute slår klackarna i taket i helgen, arrivederci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback