och det har hänt mycket

Det har hänt mycket och som vanligt har bloggen blivit lidande men som vanligt försöker jag på söndagarna sammanfatta det ni har missat, och well, här kommer den här veckans resumé.

Torsdag innebar Viktor&Rolf och det kan knappast någon ha missat. Jag befann mig ca. 8.50 i Fältan för att ställa mig i kö utanför H&M som efter förra årets blodiga slagsmål om Stella-kollektionen hade organiserat kösystemet lite bättre, tack. Josefine och Empan dök upp en halvtimme senare. Mycket trängsel blev det ju närmare klockan närmade sig 10 och en tant började gråta i allt tumult som uppstod när dörrarna öppnades. Bland de första in missade jag själva slagsmålet om plaggen då jag till en början hann bläddra mellan galgarna och välja storlek på mina plagg. Synd att Fältan inte tagit in hela kollektionen för den hallonröda kjolen och den crêmefärgade blusen fanns ingenstans inom synhåll men jag gick inte hem tomhänt för det. 2 par underklädesset som är helt underbara som helst samt en ursöt
svart knytblus/cardigan fick följa med hem till mig. Köpte även den vita massupptrycka t-shirten med Viktor & Rolf (hjärta) H&M för att träna i.
Annars var det en himla massa tränande inför Jösses Flickor-projektet under resten av torsdagen och balett och jazz för hela slanten på kvällen!

Fredagen var helt dedikerad till Jösses Flickor och det blev en himla massa tid spenderad i aulan då alla JO2:or och JO3:or skulle redovisa sina estetiska projekt. För min del gick det bra trots smärre problem med ljudkvalitén, men Arman var briljant på scenen.
Långfika på L'Angolo och planerningsmöte på eftermiddagen inför en kär väns födelsedag (surprise!) så det var pingelmingel och grabbar på plats. Även Matthias kom förbi en stund. Trevligt.
Kvällen innebar middag med min partner in crime, mycket skvaller och skratt plus en hel del vin. Folk började rulla in hos Klasson och det resulterade i skratt, tårar och en himla massa galna eskapader - precis som det ska vara med andra ord. Vinglade hem nådigt rund under fötterna kring 02 för att sedan somna framför OC i soffan, haha!

I lördags så kom Chris äntligen till Stockholm och trots att han var sliten som få efter Bryssel så var det mysigt. Fikade med Ellie som jag inte träffat på evigheter och hann träffa Victoria en snabbis innan hon sprang iväg på sin maraton-dejt.
Kvällen innebar familjemiddag med gamla familjevänner och som vanligt var tillställningen sådär lagom krystad som det ofta blir när man ska ha "tvångsmiddagar" men jag och Chris passade på att fly hem till Klasson för ytterligare en kväll fylld med vin.
Det vinglades vidare mot Södermalm med Lova och Nicci i spetsen som var sjukt taggade och stegen styrdes mot Niclas Wahlgrens son Tim som passade på att ha fest. Mötte en mindre trevlig bekant i dörren och insåg att det kanske var bäst för alla parter att jag och Chris avlägsnades oss hemåt.

Söndag blir mest plugg, promenad med Vici inbokad och modern dans ikväll, men hey det har varit en riktigt bra helg! Bisou <3


Kommentarer
Postat av: alexandra

hej! jag läste i ditt blogginlägg att du hade tagit del av viktor&rolf-kollektionen. jag ska skriva en nyhetsartikel om kollektionen i skolan och undrar ifall jag skulle kunna få skicka dig några frågor att besvara om denna? detta vore väldigt snällt. jag ska försöka få tag på ett par olika människor och sedan använda svaren för att få ihop en artikel. svara på detta här i din blogg så återkommer jag om ett par dagar och ser om du har besvarat frågan.

tack på förhand / alexandra

2006-11-14 @ 18:05:22
Postat av: Bells

Alexandra: visst, maila frågorna på [email protected]

Postat av: alexandra

artikeln blev utbytt emot ett annat ämne i sista sekund men tack ändå! / alexandra

2006-11-21 @ 12:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback