Måndag - mycket av ingenting alls

Måndagmorgon, alltid lika härligt att hoppa upp ur sängen ellerhur? Knappast!
Trots att skolan har startat igen så tänker jag inte blogga någonting alls om min helvetesdag på Östra real utan snarare bara en massa ytligheter.

Modeveckan ser bra ut. Vinterslasket smälter bort och det enda som behövs är ett par nya ribband till mina ankelboots för att jag ska kunna fortsätta ta hösten med storm. Allas våran
favorit dyker upp i Sverige på fredag, Viktor&Rolf släpps på torsdag och jag kan fortfarande inte bestämma mig vilka godbitar jag egentligen tycker bäst om? Det finns mycket att sukta efter där och det är i precis Bella-stil alltihopa.
Våra andra favoriter här i Sverige kan man läsa om i Veckorevyn här, alltid lika roligt när bloggar uppmärksammas och när vi ändå är inne på det samtalsämnen så lanseras "Det kvinnliga nätverket" snart, spännande spännande.
Emelie Klasson uppmärksammar den intressanta och ytliga artikeln om skönhet som Stureplan.se lanserat. Början på artikeln är faktiskt intressant för det är få människor som står utanför all utseendefixering som egentligen vet hur mycket pengar och tid det krävs för att se bra ut. Det är ingenting de flesta av oss föds med, vad än era föräldrar säger, det krävs kunskap och tid för att uppnå ett acceptabelt resultat. För min del är det dags att boka en ny klipptid hos Tina på RaBarber för highlights och uppfräschning av topparna. Frågan om vinterskor hägrar och jag skulle inte tacka nej till det här paret eller kanske de här godbitarna om du erbjöd mig dem!
Sist men inte minst så har jag investerat i en quiltad vintageväska att slänga ner mina skolböcker i nu när arbetet sätter igång igen.

Nog om det, nu ska jag göra som Caroline Winberg och springa vidare!

Kommentarer
Postat av: Miranda

Går du tredje året på Östra Real nu?
Funderar på att gå samma linje som dig faktiskt.
Är du nöjd med det du valde?

2006-11-06 @ 20:43:26
Postat av: Bells

Miranda: jag går andra året på Östra real och är supernöjd med att gå journalistik! :)

Postat av: chris

jag tycker iallafall att du är söt med eller utan smink!

2006-11-07 @ 09:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback