Grått - det som borde vara min favoritfärg

Allt är grått  - och då menar jag inte det som har varit min favoritfärg under säsongen a/w-06 utan snarare inuti mig och runt omkring mig.
Det går inte att komma ifrån hur ofantligt skoltrött jag är, hur dagarna segar sig fram och läxorna växer till berg på mitt skrivbord men jag orkar inte öppna en bok och min brist på diciplin ger mig ångest. Vännerna känns på gränsen till uttjatade, eller snarare att vi aldrig gör någonting nytt och spännande och familjen är pest och pina. Kläderna i någon av mina garderober eller byrålådor känns gamla och tråkiga och trots att jag bara köper och köper så lyckas jag inte hitta någonting att sätta på mig på morgonen. Till och med att måla naglarna känns som ett jätteprojekt och det finns ingen ork att göra någonting.
Men när jag bara sitter hemma och glor in i väggen blir jag rastlös men det löser sig inte med långpromenader och rökpauser heller. Det kliar under huden och hur mycket jag än gör för att förhindra känslan av champagnebubbel i benen så lyckas jag inte.

Allt är som slentrianmässiga tvångstankar men hur mycket jag förnyar mig så försvinner det inte. Men jag hoppas att en (problemfri) fredag med pojkvännen och en partner in crime helg med min älskade Klasson och MUF-utbildning ska ge mig nya krafter. Suck.

Kommentarer
Postat av: chris

vad hemsk du får mig att låta

2006-11-30 @ 16:40:08
Postat av: Calle

Ska Klasson också med till Lucia kursen..? Hahaha isåfall komma du och Klasson ifrån MUF sthlm och Hugo i från MUF värmland MUF Uppsala är lite av ett mecka! =) Syns till helgen dårå!

2006-12-01 @ 01:30:30
Postat av: Emelie

Vår Partner in Crime helg blir grym.
MUF stockholms medlemmar svävar i fara när vi anländer till Morgana Hotell ;D

Postat av: Anonym

i know the feeling. du är inte ensam om att känna så!

2006-12-07 @ 20:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback