And it's over now

Så var lovet över och det är alltid lika tråkigt att säga hejdå till friheten och välkomna vardagsslentrianen igen. Visst, jag trivs jättebra med rutiner och att veta hur saker och ting är, men det är samtidigt en enorm befrielse att under 10 dagar inte öppna en skolbok eller ha några "måsten" annat än att eventuellt hinna pallra sig ut för att röka.
Höstlovet har varit underbart även fast ingenting större har inträffat. Har mest umgåts med pojkvännen och vänner, myst och ätit god mat. Det är absolut inget fel i det! Hur har ert höstlov varit? Underbart hoppas jag!
Kan även meddela att middagen hos
Klasson igår var mysig och efterföljande events var inte så tokiga de heller.

Imorgon startar skolan och veckan som ligger framför mig innebär inte några större besvär, vad jag vet än så länge. På torsdag släpps Viktor&Rolf på H&M vilket jag ser fram emot och den stora frågan just nu är enbart vilken butik man bör satsa på i Sthlm för att ha en god chans att norpa åt sig några godbitar? Förra året inför Stellakollektionen befann jag mig i Fältöversten men i år får vi se vad jag satsar på. I-landsproblem är alltid lika intressanta.
"Jösses flickor"-projektet ska redovisas på fredag men saken är biff, vi har kommit en lång väg och det är inga stora hinder i vägen. Bara lite mer koreografi och musik som ska klippas, men det löser vi.
Annars så verkar det som om lugnet inför stormen v. 46 hägrar.
Jakten på vinterskor pågår fortfarande och "Being there" av Jerzy Kosinski ska läsas ut, det är ungefär så min vecka ser ut.

mischa
Nu gör jag som Mischa Barton och blickar framåt...
(Vogue UK, november 2006)


Det är intressant att reflektera över vilken bubbla jag lever i. Mälarhöjden-Östermalm. Det är visserligen inget fel i det utan jag stormtrivs i min lilla skokartong med skola, vänner, shopping och fika. Men som Chris påpekar, det är nästan läskigt hur lite jag egentligen vet om omvärlden trots alla tidningar jag läser eller allt jet-set:ande runt i världen.
Bara för att så ska jag penetrera en annan bubbla just nu, nämligen The OC och äta lite mer Halloween-kakor, bisou!

Kommentarer
Postat av: hanna

bella, jag blir avis, victor&rolf kommer ingenstans i närheten av mig. stella kom ju till borlänge och jag lyckades fajta åt mig en tee men i år ser det ut att vara kört. satsar dock på hemsidan tror jag, försöker i alla fall. har du någon erfarenhet av att slåss om godbitarna på deras hemsida?

Postat av: Bells

Hanna: förra året kraschade hemsidan när jag försökte slåss om plagg från Stellakollektionen. Det gick med andra ord inte ens att komma in på H&M's hemsida och då satt jag i flera timmar och försökte, hopplöst med andra ord. Jag skulle satsa på Ebay, Blocket och Tradera dagen efter!

2006-11-05 @ 20:44:08
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: maria

hehe känner igen mig i det du skrev om att du lever i en bubbla.. tänkte också på det för nån dag sen att jag verkligen gör det.. lite skrämmande ibland =S men kul självklart.. ;) ha det jättbra!

2006-11-06 @ 00:11:26
Postat av: Calle

Till alla u "bubblan" ut ochres på "egen" hand med kompisar, men inte till malta eller cypern! Det får bubblan att spricka!

Marissa (Mischa) är ju bra snygg, synd bara att hon...

2006-11-06 @ 01:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback