Torsdag - Fredag - Lördag

Torsdag, ingenting nämnvärt. Hade redovisning med Sarah om Ådalen 1931 och det gick bra, varken mer eller mindre. Skolkade ifrån engelskan för att åka hem med ett paket vaniljrån och andra godsaker ifrån Gateau för matteplugg. Sötaste "hej-jag-får-mvg-i-matte-d"-Elisabeth kom och försökte banka in lite kunskap i mitt huvud vilket gick sådär men trevligt att träffa henne var det i alla fall.
Jag har redan förlikats med mitt öde att jag aldrig kommer få mvg i matte under gymnasietiden. Mvg i matte och alla rätt på proven hör hemma under min ambitiösa grundskole-period. Nu är jag dömd till ett liv med högst vg i matte, men det känns helt okey, faktiskt.

Fredag, stress! Hade nationellt matte b-prov på morgonen och efterråt kändes det så himla bra. Kanske på grund av att jag tyckte att jag hade greppat det mesta som kom på provet, eller kanske för att jag nu nästan har sommarlov, bara två mindre uppgifter kvar i skolan!
Vidare in till city för lite shopping innan jag begav mig till Eriks Gondolen för att äta lunch med min släkt&familj då morfar fyllde 75 år. Mysigt att äta god lunch med utsikt över Stockholm. Det i kombination med lättnaden över att matteprovet var över, var toppen.


morfar
Bjuder på en bild på min morfar på sin 75-års dag. Synd att jag inte har ungdomsbilder på honom i datorn för i så fall hade jag kunnat visa er hur han var Sveriges svar på
Fred Astair som ung. Är du ett jazz-fan? Ja i så fall känner du säkert igen min morfar.

Vidare till Vasateatern för sista dansshowen för i vår. Det gick inte lika bra som under onsdagens föreställning men trots det fick jag en massa blommor och gratulationer efterråt. Synd bara att inte alla jag kände kom under onsdagen för då var vi verkligen bäst! För övrigt hälsade Lasse Kühler himself oss bakom scenen att vårt moderna dansnummer var fantastiskt bra och att han önskade att alla nummer på showen skulle vara som vårat eftersom det är spännande, utmanade och vackert, så som dans ska vara.

Efter showen blev det en kväll med mycket politiskt prat, iskall kvällsluft och thé, myspys. <3


Lördag, vaknade sent men ändå med för lite sömn i kroppen. In till stan för att möta Lowa för shopping i regnet men först hann jag möta upp Josefine innan Lova tillslut slet sig ifrån SoFo och åkte in emot city. Var inte riktigt på shoppinghumör, kanske berodde på vädret eller lack of sömn men jag lyckades hitta en supersöt leopard-mönstrad scarf och en oversized vit topp, bilder kommer i bloggen senare. Kul!
I valet och kvalet över ett par röda skor mötte vi upp Lova för massor av prat och ännu lite mer prat och skratt. Trevligt!
Hem för familjemiddag och ikväll blir det Eurovision song contest vilket innebär urkass musik och irriterande personligheter men det kan trotsallt vara rätt underhållande ibland.


Mörkblå stuprörsjeans
Vitt ribbat baslinne
Kornblå kofta
Chunky guldkedje-armband
Vintage-väska
Döskallescarf
Vintage-pärlörhängen


SHIP AHOY! <3

Kommentarer
Postat av: Josefine

mörkblå stuprörsjeans, vitt ribbad linne... ^^

Postat av: Maria

Snygg väska!

2006-05-27 @ 11:42:52
URL: http://www.marajas.blogg.se
Postat av: Bells

Josefine: yes!
Maria: tack

2006-05-28 @ 16:31:20
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback