Onsdag

Oh joy, jag försov mig imorse. Missade två lektioner samt mitt hälsosamtal vilket kan sammanfattas som rejält illa. Jag försover mig aldrig såhär grovt, men well jag får maila iväg en söt liten förklaring till mina lärare och hoppas på det bästa... Annars var min morgon jättemysig! Här talar vi om frukost framför OC (ni vet det übersöta avsnittet när Summer och Seth kyssar varandra uppochned i regnet?) och sedan iväg i snålblåsten till skolan.
Annars var det mycket skönt att bara ha två lektioner kvar under dagen samt tröstluncha på Ciao Ciao (Grande) med Empan, vilket har blivit en riktig onsdagstradition efter allt för många timmar på Armémuseumet.

Efter skolan bar det av till Pärlshopen för att köpa en kedja till min
amulett jag köpte på Fashionstreet. Hittade en perfekt och så snart någon har lagat digitalkameran kommer en bild på det färdiga resultatet.
Angående fashion så har för övrigt Vanity design fashionshow vid Medborgarplatsen imorgon, har lovat Jade att kika förbi, så det kan ni ju också ta och göra ifall ni gillar upcomming desingers!

Sedan blev det lite mer träning också, spinning pass med Victoria till och med. Beach 2006 står utanför dörren (förhoppningsvis) och I need - must get - THINSPIRATION.
Don't get me wrong, jag är nöjd med min vikt men eftersom jag inte lever på den mest hälsosamma dieten (för mycket Ben&Jerry's och belgisk choklad) så krävs det träning för att behålla figuren. Och frankly, i mina ögon finns det extremt få ursäkter till varför man inte tränar. Har man inte fysiska problem så som hjärtproblem, försämrad lugnkapacitet (nej, på grund av rökning räknas inte) eller äter medicin så bör man träna. No need att gå omkring och ha kvar vinterns blekfeta kilon runt kroppen. Det finns någon träningsform som passar alla, tro mig! Jag har provat på det mesta, men dans är det enda jag har gillat sedan 4 års ålder. Utbudet på Sthlms gym är otroligt bra, det mesta finns så det är bara att ge er ut och träna! Sedan finns det så många andra fördelar med att träna också, förutom vikt. Kondition, ett mer hälsosamt leverne, du känner dig piggare, mindre stressad, friskare...

Jag och Sarah diskuterade det här idag
. Så som varför vissa människor bara blundar för sitt utseende?
Utseende ligger inte bara i vikten, eller kroppsformen för alla kan klä bort utvalda delar mer eller mindre och framhäva de vackra. Utseende handlar inte heller om att alltid klä sig i det mest fashionabla kläderna, utan om att hitta en stil som man själv passar i. Det finns ingen ursäkt att se ofräsch ut. Absolut ingen ursäkt. Som en grabb i min klass som aldrig tycks ha blivit introducerad för dusch, deodorant eller tvättmaskin. Eller som en annan tös i min närhet som ser ut att ha färgat sitt korta hår i morotsjuice. Nej tack. Det är vetenskapligt bevisat att vackra människor får det lättare i livet. Och heey, alla hade inte förtur att ta en simtur i genpoolen, men om man anstränger sig litegrann kan man lyckas ut efter sina egna förutsättningar. Alla må inte vara intresserade av utseende och ni får tycka att jag är extremt utseendefixerad när jag väljer att blogga om en sådan här sak. Men exempelvis fetma ökar bland ungdomar, vilket är oroväckande. Nej jag uppmanar absolut inte till diverse osunda dieter eller träningshysteri. För jag tror på en balans mellan att äta sunt och träna i en lagom mängd. Jag har sett vad som händer med folk som drabbas av ätstörningar och det är ingenting jag önskar min värsta fiende, men utan att låta utseendehysterin gå till överdrift så kan man anstränga sig litegrann. Jag har vänner som drabbats av ätstörningar, jag har vänner som går på olika dieter eller äter kosttillskott, jag har vänner som tränar abnormt mycket, men det blir inte bättre i längden för det. Så istället uppmanar jag alla att ta sig i kragen, ransaka sig själva och ge er ut på en powerwalk, för beach 2006 är på ingång!


Allt för mig, nu ska jag vara hälosamt onyttig som man får vara ibland och lägga mig i soffan och titta på OC! SHIP AHOY!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vart tränar du någon stannas?

2006-05-31 @ 21:36:32
Postat av: hanna

fast alla människor har ju inte samma syn på vad om är "vackert". och jag tycker det faktum att vackra människor har fördelar i livet är sjukt, inget man borde hylla eller stödja. visst, jag snackar fett mycket skit om tjejen i matsalen som har en halvmeter för korta STENTVÄTTADE jeans, jag kollar snett på alla hemska bohovollangkjolar som har fått komma ut ur garderoben ännu en sommar och blir äcklad av killen i min klass som aldrig duschar, men jag tycker ändå att det är sjukt att så sjukt mycket fokus på ytor när de bara är YTOR och man aldrig vet vad som gömmer sig under. jag vet vidriga snygga tjejer och underbara fula tjejer, och tvärt om.

Postat av: hanna

för övrigt så måste väl den där kyssen mellan seth och summer vara den bästa i hela serien! aldrig har en spidermanmask för barn varit så sexig ^^

2006-05-31 @ 23:23:24
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag håller med totalt; ett vårdat yttre ger intryck av självdisciplin. Ett gott ansikte utåt är viktigt i alla sammanhang. Att ha möjligheten att skaffa sig mer positivt bemötande genom ett vackert yttre är en chans som är väl värd att ta!!!

Du skriver klokt och insiktsfullt!

2006-06-01 @ 01:29:37
Postat av: Seriöst

Shit vilket lågvattenmärke, även för den här bloggen. Ja g-d vad äckligt det är med alla människor som inte ser ut som ni tycker att alla borde göra, tänk vilken härlig värld om alla var lika vackra som Bells och hennes skara av utbildade och lyckade människor. Det finns faktiskt värre saker än folk som inte duschar ofta. Till exempel folk som ser sig själva som världens intellektuella norm och livsstilsmässiga perfektion.

2006-06-01 @ 16:23:25
Postat av: Sarah

Du glömde bort att snubben utan deo å tvättmaskin inte heller har blivit introducerad för RAKHUVYVELN, usch va han är äcklig med sitt könhår i ansiktet. d är typ ett 45 -dagar skägg stubb!

2006-06-01 @ 18:04:48
Postat av: den smutsige

Jag tycker du ska brutalt skita i huruvida en kille i din klass väljer att dusha eller inte, det är hans ensak. Du får helt enkelt inse att alla vi andra inte tror på din kassa världsbild; att om man luktar rosor och parfym och har de trendigaste kläderna så lever man ett lyckligt och perfekt liv och blir älskad av alla. Lilla Bella, det kommer slå dig en dag att det inte fungerar så. Man blir inte omtyckt för att man har sailorshorts och man är inte en lycklig människa bara för att man har råd att shoppa nya skitsaker varje dag. Matriell lycka = kortvarig lycka i brist på äkta lycka. Det är helt din ensak om du vill leva ett ytligt ointressant liv, för det är verkligen så det känns att läsa din blogg ibland. Väx upp och inse att du inte är någon godhjärtad,glamourös barbie utan mest bara ett fjortisbratpack som vi odushade skulle klara oss mycket bättre utan.

2006-06-01 @ 22:08:23
Postat av: Bells

den smutsige: jag förstår verkligen inte vad du försöker uppnå med det här? försöker du utbilda mig och göra om mig till en bättre människa eller njuter du av att försöka trycka ner mig utan att ens våga stå för dina egna åsikter?
jag tror inte heller att materiell-lycka är långvarig lycka eftersom det är ett rus för några sekunder, som att dansa på scenen eller röka en cigarett alldeles för fort. långvarig lycka är sådant jag får av mina bästa vänner som jag har upplevt allting med, i vått och torrt. Du känner (antagligen) inte mig på djupet, och bör inte uttala dig om hur jag är som person, eller vad jag tror på och försöker efterleva.

2006-06-01 @ 22:55:27
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Mysse

Jag har lärt mig att det är okej att tycka en sak, som tillexempel att vara kristen, men när man försöker tvinga på det på andra, eller överhuvudtaget vill att folk ska göra som man tycker och tänker så går man för långt.
Jag håller med den övre Hanna, jag kollar också snett på andra, men jag försöker inte propagera för att dom ska duscha.
Vi snackade ju tillexempel om att man egentligen inte behöver tvätta håret, för att kroppen producerar de ämnena själv.
Det är ingens rätt att försöka få personer till något annat än de är. Man måste få gå utanför dörren utan att ha duschat och sminkat sig, och omvärlden borde lära sig att respektera andra även om de inte är fräscha varje dag. Det är inte hela världen. Däremot måste man samtidigt få ha sin egen åsikt om att det är ofräscht med folk som inte har duschat.

2006-06-02 @ 11:18:39
Postat av: Felicia

Tyckte att det var jättebra skrivet, självklart kan inte alla tycka likadant och man får ta hänsyn till allas åsikter. Hon tar hänsyn till era åsikter och då får ni ta hänsyn till hennes, that's life!

Skriv på! :)

2006-06-06 @ 22:36:36
Postat av: Bells

Felicia: TACK för din kommentar!

2006-06-07 @ 23:06:39
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback