Onsdag - orientering och operation rädda världen

Orientering plus pollenallergi = dålig kombination. Men det gick ändå bra för mig och Empan som hurtade på ute på Lidingö och lyckades ta alla kontroller på ynka 59 minuter, starkt jobbat!

Väl hemma vid 12-tiden duschade jag, åt lunch och fixade med lite småsaker innan jag begav mig in emot Kungsträdgården där Stockholms innerstadsskolor befann sig för att ha Operation Dagsverke. Låt mig bara klargöra en sak, alla tidigare år har jag hurtat upp vid en okristlig tid för att stå och sälja bullar vid tunnelbanan i Mälarhöjden med andra eldsjälar som orkar stå i snålblåsten klockan 06.00 på morgonen. I år hamnade jag istället i solen i Kungsan med klasskompisar, ätandes mat, solandes och vi hade det väldigt mysigt, utan att tänka ens en tanke åt de stackars barnen i Rwanda. Men frankly, goda gärningar ska inte forceras fram utan det ska bara komma, för det är då man orkar anstränga sig. Fick se
Jade en stund också innan kvinnan stressade iväg för att möta Sigrid, jag förstår inte hur den kvinnan orkar flänga så mycket fram och tillbaka!

Vidare på shoppingtur med vår nya "bög"-kompis Arman, well inte riktigt homosexuell men ändå ett alldeles förträffligt smakråd och fick agera min alldeles egna Fab5-Carson när skoköp stod på schemat. Svarta klassiska ballerinaskor i skinn blev det som kommer passa perfekt på release-festen och andra små tillställningar i vår. Densamme Arman konstaterade också att jag har "vissel-vänliga ben" när jag klagade på småglina ifrån Engelbrekt som inte kunde hålla tillbaka en del visslanden i måndags när jag promenerade i Lill Janskogen.
Sedan hamnade vi tillslut på läskiga LAVA där My pysslade med diverse saker innan jag fick agera modell till hennes fotoprojekt som just nu går under namnet "Lust", vilket involverade naken hud, pistoler och balettskor. Bilder kommer antagligen!

Hem för OC och middag, samt lite pluggande och såhär i efterhand kan jag konstatera att jag har haft en jättebra dag!


Dagens outfit:
Marinblå shorts, Zara
Vitt ribbat linne, Filippa K
Beige oversized kofta, H&M
Pärlörhängen, vintage
Marinblå lackväska m. guldkedja, vintage
Kilklacksskor
Svarta solglasögon
Randig bikini



SHIP AHOY! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lava. Där trettonåringar som suger nappar hänger och folk med konstiga hårfärger! alltid lika intressant att vara där hehehe

Postat av: Felicia

Skönt att Arman har blivit bög på äldre dar ;)

2006-05-10 @ 23:17:11
URL: http://fillan.webblogg.se
Postat av: Hannah

Nice outfit!!! Men förstår fortfarande inte hur du kan ha på dig koftor i den här stekande hettan!!!

2006-05-10 @ 23:21:10
Postat av: Bells

Anonym/Linnea?: det ÄR läskigt där.
Felicia: nja tyvärr inte riktigt, men han är bra att ha med på shoppingturen! ;)
Hannah: haha, jag har inte koftorna på mig hela tiden.

2006-05-11 @ 06:24:20
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Felicia

ja, jag håller med! :)

2006-05-11 @ 16:27:44
Postat av: Shaz

Söt outfit! :)

2006-05-11 @ 22:02:05
Postat av: Jessica

riktig snygg outfit! me likeee:)

2006-05-12 @ 07:11:49
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: jeppan

slampigt

2006-05-12 @ 18:05:29
Postat av: Bells

Felicia: yes!
Shaz: thanx
Jessica: tack!
Jeppan: konstruktiv kritik?

2006-05-12 @ 18:12:21
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: hanna

jeppan behöver glasögon/hjärna

2006-05-16 @ 15:08:28
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback