Min favoritmodell: LILY COLE

Även jag har antagigt utmaningen:

Jag har många favoritmodeller vars utseende är att dö för men min absoluta favoritmodell har inte det självklart vackra utseendet utan har ett ansikte som lockar och förtrollar. Såklart talar jag om Lily Cole vars ansikte påminner om en porslinsdockas. De flesta har antagligen sett hennes som frontfigur i Moschino-reklamen men än är hon inget självklart namn som allas våran Kate Moss. Sminkad som osminkad är hon alltid lika stunning.
Hon är ett självklart inslagcatwalken med sitt speciella och intressanta utseende men lika ofta ser du henne pryda omslag på de stora modemagazinen samt göra modereportage jämte kollegor som bland annat Gemma Ward.

Hon har vunnit flertal stora utmärkelser som bland annat: Best model 2004 under British fashion awards, efter bara ett år som modell. En stor merit med tanke på att denna eldiga brittiska föddes år 1988 och upptäcktes då hon var 14 år när hon var ute och åt med vänner på ett hamburgerhak. Lily Cole tillhör Storm models där även andra superstjärnor som Kate Moss och Cindy Crawford är signade. Hennes genombrott kom på riktigt år 2003 då hon gjorde ett ensamjobb för italienska Vouge och sedan dess har hon jobbat för designers så som; Prada, Chanel, Christian Lacroix, Hermès, Moschino, Anna Sui, Louis Vuitton och Jean Paul Gaultier, något som de flesta bara drömmer om att hinna med under en livstid. Dessutom är hon en straight A-student och modellar bara på halvtid för att klara av sin utbildning.

lc3lc2

Jag har alltid fascinerats av exeptionellt vackra människor och Lily Cole är inget undantag. Ända sedan jag fick syn på henne på omslaget till brittiska Vogue för något år sedan har jag dragits till hennes alien/manga-liknande ansikte och eldigt röda hår. Det är få människor som lyckas bibehålla mitt intresse så pass länge, då jag har haft många favoritmodeller igenom tiderna men Lily Cole finns alltid kvar. Det är roligt att se att hon får mer och mer plats på catwalken och jag kan säga utan att tveka att denna eldiga brittiska går en lysande framtid till mötes!


Jag utmanar Josefine, Jade och alla som tycker det här verkar roligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket sammanträffande då Gemma Ward är min favoritmodell. Jag verkligen avgudar Gemmas babyface!

2006-05-02 @ 20:26:23
Postat av: Anonym

Vilket sammanträffande då min favoritmodell är Gemma Ward. Jag avgudar hennes babyliknande ansikte !

2006-05-02 @ 20:26:50
Postat av: Hannah

Vet du vilken skola hon går på?

2006-05-02 @ 21:54:25
Postat av: Bells

Anonym: hon är söt hon med.
Hannah: not yet, men jag kan göra lite efterforskningar!

Postat av: hanna

oho, Lily är min favoritmodell också, så sjukt vacker och söt och snygg samtidigt, vilket dockansikte liksom. och jag tycker att snygga rödhåriga människor är så otroligt vackra, det är något lite exotiskt över det, eller hur jag ska säga.

2006-05-03 @ 17:12:13
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Postat av: hanna

annars är jag förtjust i Elsa Hosk.

2006-05-03 @ 17:13:45
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Postat av: Bells

Hanna: Lily är så bedårande och Elsa är en pärla hon med!

2006-05-03 @ 22:11:46
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Louise

MIN MED!!

2007-02-15 @ 17:45:28
URL: http://hallelouie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback