Fredag - inte alltid som man har tänkt sig

Debatt! Hetsiga röster, spänd stämmning, krossande argument och lite krälande på golvet, kan man annat än att älska det? Hur som haver, vi hade politikdebatt i skolan hela förmiddagen. Alla skulle representera en ideologi i smågrupp och sedan debattera i helklass. Jag tillhörde liberalismen vilket inte alls var svårt att argumentera för. Däremot var det ytterst intressant att se hur de som tillhörde nazismen gick in i sina roller, iskalla uppsyner, övertygande argument (läskigt!) och en pondus som heter duga. Anarkisterna samt Facisterna var pretty övertygande de också, nästan småläskigt ibland.

Annars väderlös skoldag som avslutades med mysfika i Humlegården trots att det nästan var lite kallt med Empan, Vici & Josefine. Måste bara nämna dagens roligaste: "Hur mår den lille soldaten idag?" Skrattade tills tårarna rann vilket bara pekar tydligt att jag har extremt dålig humor när jag inte sover ordentligt om nätterna.

Kvällen spenderades först ca. 2 timmar på Lasse Kühlers där vi i panik fick lära oss en hel ny koreografi till showen nästa vecka. Notera att vi inte hinner öva mer innan genrepet och ingenting av den nya koreografin sitter? Riktig panik med andra ord!
Vidare efter det till Humlegården där Empan var med Frida & co. en aning kallt men mysigt. Mötte upp Vici och sedan begav vi oss emot Hammarby hamnen för att möta Empans pojkvän. Thé, cigaretter och vatten, mysigare blir det knappt. Sedan tog jag och Vici världens promenad hem på natten. Gick vilse på södermalm på väg emot Slussen, men tillslut kom vi äntligen fram, och hem!


Dagens outfit:
Svarta shorts, Soft grey
Svarta leggings, Vogue
Vitt ribbat linne, Filippa K
Gul t-shirt, Gina tricot
Svart cashmere-kofta, ifrån Paris
Nya örhängen
Svarta nya ballerinaflats
Vit väska m. färgglad scarf



Idag, lördag. Sov jättelänge, sedan plugg plugg plugg. Ska snart svänga ihop en smarrig picknick-middag och bege mig in emot Södermalm för picknick med lite kompisar. Mysigt!


SHIP AHOY! <3

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ska du svänga ihop en själv? Jag förstår inte hur du orkar...
Själv ska jag kila upp till ICA och köpa picknick-mat nuuu! ^^

Postat av: Vici

Mys med prommis var d;D d blev prommis för mig idag me @ långholmen:P puss

2006-05-14 @ 01:20:24
URL: http://victoria89.blogg.se
Postat av: Bells

Josefine: min tonfiskröra ägde!
Vici: mysigt!

2006-05-14 @ 18:23:14
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Josefine

Haha, tonfisk är inte riktigt min grej trotts att det smakade lite kyckling vilket är något jag gillar.
Det såg lite kul ut när du tog en stor sked med tonfiskröra i munnen, så sött!

2006-05-15 @ 16:21:13
URL: http://josefines.webblogg.se
Postat av: Anonym

om du tycker nassarna och fashisterna har övertygande argument så är det ju dig det är fel på !

2006-05-17 @ 18:55:46
Postat av: Maria

Åh, snyggt!

2006-05-18 @ 22:31:43
URL: http://www.marajas.blogg.se
Postat av: Mikky

vart har du köpt dina chanel örhängen och är dom äkta?..maila gärna mig om svar eller kommentera i min blogg.

2006-10-21 @ 23:33:03
URL: http://www.storamodegarderoben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback