Fredag - en orgie i lycka

Nationellt engelskaprov, jag är bra på språk, det kan inte ha gott illa trots att jag nästan somnade under hörförståelsen. Men visst var Dublin-delen lite knepig? Alla jag har pratat med verkar ha tyckt det, well jag hoppas att det gick bra!

Inga fler seriösa lektioner under dagen förutom matten där ja, vi inte gjorde så mycket direkt mer än att längta ut i solskenet, take-away paj i Humlegården, en cigg och solglasögonen på nästippen. För det var precis så jag spenderade nästan hela min dag. Underbart skönt! Kort duvblå ballongkjol, vita leggings, vitt ribbat linne och kofta (som aldrig behövde användas) och Missoni-liknande ballerinaskor. Perfekt! Någon annan som tycktes trivas i solskenet var
Robyn som strosade fram på Karlavägen gömd bakom stora solglasögon.

Efter skolan blev det lite shopping, vita stuprörsjeans, långt guldfärgat halsband och korallfärgat oversized linne. Bilder kommer senare ifall allt ska behållas. Annars var jag på jakt efter de perfekta svarta ballerinaskorna också, hittade faktiskt ett par italienska i mjukt skinn som var väldigt plain med bara en minirosett på ovansidan, men kanske ska jag pyssla lite och sätta fast en stor sidenrosett fram så blir dom lite mer roliga. Nu i veckan måste jag bege mig in till stan för att prova igen, och sedan slå till! Andra tips på snygga svarta ballerinas uppskattas.

Stressade hem för att slänga på mig en somrig outfit inför Lovas knytkalas och skyndade in till söder. Lova visade sig bo granne med södra latin i ett jättegulligt K-märkt hus med jättelåg takhöjd och söta alkover vid fönstren. Sedan hade hon också en hunkig modell-granne, mums!
Det som är farligt med tjejmiddagar är att man alltid äter för mycket, och plockmat är värst. Jag åt tills jag nästan rullade av stolen, men gott var det. Lovas chics och östra flicks befann sig på plats och Fabi briljerade med sina spåkonster igen. Förutom det så avslöjades en och annan stor hemlighet...

Vidare på fest på samma gata som min farmor  på södermalm men tyvärr var vi tvungna att gå rätt snart efter en otrevlig händelse men no worries istället hamnade vi vid Skanstull där det befann sig en massa gamla godingar ifrån Älvsjö men även en stor dos nya trevliga bekantskaper! Shotvisor, namnlekar och massor med prat kantade kvällen. Perfekt!
På vägen hem träffade jag på ett gäng gamla Mälarhöjdare som roade sig med att röka hasch på tunnelbanan. Trevligt att träffa bekanta men hasch, no thanx!

Partybilder kommer eventuellt, men inga dagens-outfits, och för mer detaljerad beskrivng av kvällens händelser, ja det ser ni i inlägget under!

Kommentarer
Postat av: De pårökta gamla Mälarhöjdarna

Gulligt Bella. Men vad gör man inte en enkel fredagkväll när man inte har råd med kokain som ni östermalmare? /"De pårökta gamla Mälarhöjdarna"

2006-05-06 @ 18:21:28
Postat av: Bells

De pårökta gamla Mälarhöjdarna: Jag är inte östermalmare och jag skulle inte röra kokain, men whatever you say! vad hände med att länka till er blogg?

Postat av: De pårökta gamla mälarhöjdarna

Vadå, vad kör du då? Heroin?

2006-05-07 @ 13:30:45
URL: http://kaalandchaal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, var hittade du ovan nämnda ballerinas?
Även jag är på jakt efter de perfekta svarta ballerinaskorna, så om du hittar dom, let me know ;)

2006-05-07 @ 15:12:11
Postat av: östrabruden

i min klass föredrar vi hasch i pulverform, det tillhör vardagslyxen!

2006-05-07 @ 16:01:33
Postat av: Bells

De pårökta gamla mälarhöjdarna: hm, kanske valium?
Anonym: om du hade lämnat namn så hade jag varit mer än hjälpsam.
Östrabruden: fun for you!

2006-05-07 @ 20:05:34
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback