Onsdag - regnigt, mulet och deprimerande

Var tog våren vägen? Jag efterlyser vårvärme, stora solglasögon, vårskor och min benvita trench. Helst nu på en gång! Det brukar vara lite snö kvar på marken när jag fyller år varje år, men såhär kallt har det nog aldrig varit kring min födelsedag. Rom på påsklovet lockar mer och mer, ge mig lite solsken tack!

Helgplanerna är i alla fall någonting att se fram emot. Tjejmiddag och sedan utgång på fredag för att fira min (och Ahlinders) födelsedag. Men jag är ingen hejare på att laga mat och det är jag som står för middagen eftersom mammi och pappi lämnar huset i händerna på mig. Någon som har något tips på lättlagad och übergod mat? Alla tips uppskattas!
Temakvällar är verkligen min grej och helgens tema involverar sailor, shorts och enormt stora solglasögon. Yes! Även om "Östra profiler" lockade också, haha, sjukt roligt att göra som Empan ville och komma utklädd till en viss ponny. Tjuren kanske inte heller hade varit helt fel...

Historia-seminariumet avklarat idag också, skönt. Det verkar luta åt MVG där, tacktacktack så som jag har jobbat med mitt projektarbete så förtjänar jag ingenting annat, om jag får säga det själv. Rätt lugn vecka, rent pluggmässigt. Har bara Goethe kvar att läsa nu. Att Lillemor har en förkärlek för gamla klassiker är en förbannelse. Men att göra som Amelie och hyra den på film istället verkar som en rätt bra idé.


Har lovat att göra reklam för Seths nya livsuppdrag. Att få så många som möjligt att sluta på Östra real och flytta till Bromma gymnasium istället. Känner ni er manade att göra samma sak och bli en del av detta korstågs varma gemenskap? Sthlm-Finest på PA är mannen ni ska vända er till!  Själv trivs jag rätt bra, faktiskt.




<3


Kommentarer
Postat av: Tessie

Tacos , kött och pommes, annars kan man ju köpa något som inte behöver tillagas, som typ rostbiff och potatissallad :)

2006-03-29 @ 19:21:24
Postat av: nathalie

I know, hämtmat ! Det kan vara otroligt gott om man beställer ordentlig god mat ! absolut, men om du vill laga mat så kan du ju söka på arlaköket eller något, efter något lättlagat och gott :)

2006-03-29 @ 20:41:34
Postat av: Bells

Tessie: tack för tipset, jag hade tänkt på något så pass lätt som kött och pommes ändå :)
Nathalie: arlaköket, bra tips! TACK!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback