Fredag - HAPPY BIRTHDAY TO ME!

Att vakna några minuter innan familjen kommer in och sjunger med sina morgonhesa röster är tradition. Jag kan inte minnas att jag någonsin har sovit på riktigt när dörren slängs upp och familjen tågar in med presenter, blommor och tända ljus på frukostbrickan på min födelsedag. Alltid vaknar jag lite innan med pirr i maggropen och låtsas sova när dom kommer in. Precis så var det på min 17 födelsedag också. Mammi, pappi och lillebror gjorde sitt bästa för att sjunga sådär tidigt på morgonen och som vanligt skulle allt förevigas med kameran också, haha, men inga morgontrötta bilder hamnar i bloggen!
Efter att jag hade grattats och öppnat presenter så kilade dom iväg ut och jag somnade om, hade bara tänkt att gå på två lektioner den dagen ändå eftersom jag fortfarande var relativt förkyld.

Frukost och lite tillfixning, och sedan skjuts in till skolan för att mötas av att halva Östra real satt på skoltrappan och glassade i solskenet. VÅR VÅR VÅR! Mötte Jade som gav mig en chockrosa ros, tack och sedan var det dags för matte. Svårt att räkna däremot när solen brände i nacken och jag inte kunde koncentera mig på några mattetal alls. Engelskan var också en värdelös lektion. Det blir bara svårare och svårare att koncentrera sig i skolan när vårvädret börjar komma, för att sitta inne när solen skiner det är inte att föredra!

Dagens outfit:
Svart ballongkjol, H&M
Svarta strumpisar, Åhléns
Vitt ribbat linne, Filippa K (äntligen har jag hittat de perfekta baslinnena!)
Svart cashmere-kofta, ifrån paris
Silverhalsband m. hjärtberlock, vintage
Stora pärlörhängen, vintage
Silverarmband, samekonst ifrån Jokkmokk
Svart väska m. döskallescarf, Gucci
Marinblå kappa, Boomerang
Vit pashminasjal, ifrån Dubai
Svarta stövlar, Hush puppies
Tyvärr har jag ingen bild som du bad om Gustav!


L'Angolo efter skolan för födelsedagsfika med alla flickorna! Supermysigt att träffa alla igen efter min sjukdomsvistelse. För första gången åt jag någonting annat än hallonpaj, haha och det föll på lasange eftersom jag inte hunnit äta lunch. Gott. Sedan blev det visserligen en hallonpaj ändå, men gratis är gott och när kompisarna bjuder så är det svårt att tacka nej... Mycket skvaller och skratt blev det och även lite pinsamheter så som när flickorna på inrådan av alla våran favorit Joe stämde upp till sång. Riktigt pinsamt men kul såklart!

Skyndade hem för att möta hela släkten ifrån Dalarna som var på besök och hemma vankades det middag, champagne, presenter och tårta för att avslutas med Legally blonde på TV. Toppen!


Några presenter i urval:
- silverfärgad laptop ifrån Sony (vilken jag bloggar ifrån numera)
- signerat exemplar av "Ebbas stil"
- prenumeration på "bibeln" Brittiska Vogue
- silverarmband, samekonst ifrån Jokkmokk
- marinblå kofta ifrån Busnel
- The Strokes - First impression of Earth
- The Bravery - The bravery
- En "smyckeshand" med retrokänsla att hänga alla mina halsband på.
+ pengar, böcker och andra småsaker.


Trots förkylning och ingen utgång var födelsedagen toppen! 17 är kind of värdelöst att fylla men som Jade ylade "bara 365 dagar kvar till 18!", och det är ju faktiskt sant...


<3

Kommentarer
Postat av: hanna

oho, Strokesskivan äger, den är verkligen uuurbra =D

Postat av: Bells

Hanna: yes du har så rätt så!

2006-03-26 @ 12:31:41
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Hej, grattis i efterskott : )
tänkte bara fråga om du vet var smyckeshanden du fick i present är inköpt, eller om du kan ta reda på det möjligtvis..? vill jättegärna ha en sån!!
ha det fint!

2006-05-24 @ 16:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback