stress!

Varje år när folk talar om hur stressig julhelgen så himlar jag alltid med ögonen och undrar hur det kan komma sig att julen klassas som årets stressigaste helg, för vad är då nyårsafton?
Det är på den legendariska natten som vi kastar ut det gamla, alla otäcka minnen och skålar in ett nytt, mycket bättre år i champagne. Jag kan inte säga att min förra nyårsafton var så lyckad som den borde men ändå har det här året, 2006 var det bästa året i mitt liv, det går inte att komma ifrån.
Nyårsafton är med andra ord även den natten då allt måste vara perfekt då den ska sätta standarden på det året som komma skall och i år ser planerna fabulösa ut. Jag och mitt blondaste yrvärder Lova ska tillsammans ha en middag för våra 13 närmaste vänner i hennes bedårande lägenhet på Södermalm och sedan traska tvärst över Götgatsbacken för att skåla in år 2007 i champagne och efter det väntar nyårsfest i en etagevåning inte allt för långt borta.

Stressen inför nyår är påtaglig och pressen är hög. Rätt klänning, skor, mat, dryck, musik, fest, vänner och framför allt kyssen på tolvslaget. I år tycks det vara planerat in i minsta detalj och hela dagen har jag slitit med saker som måste fixas inför nyår och till råga på allt hann jag inte sola. Men oh well, nyårsafton är överskattat och det vet vi alla innerst inne så det är inte katastrof om jag detta nyår kommer vara en aning blek. Plus att pojkvännen kommer fortfarande vara fast på fel kontinent så någon nyårskyss blir det inte annat än vänskapliga med valfri tjejkompis i allra bästa fall.

En summering av året som gått och en hypotes kring det nya året kommer, håll ut!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller med dig till fullo på alla punkter, förutom att jag faktiskt tycker att JAG är ditt blondaste yrväder. :)

Postat av: Bells

Empan: Du har så rätt så, när jag tänker efter är du ju way blondare än Lova!

2007-01-01 @ 14:47:18
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback