fenomen: mellandagsrea

Mellandagsrea har aldrig varit min grej. Min teori är att saker som reas ut hos de stora kedjorna är designerns misslyckanden och jag blir nästan ledsen av att se hur folk står och sliter i slinkiga toppar och noppiga polotröjor som bara kommer hamna längst bak i garderoben ändå.
Detta elaka fenomen straffar även oss som vill shoppa vanliga plagg såhär efter jul och måste således trängas med en miljon svettiga svenskar. Idag höll jag på att bli omkullknuffad på H&M när jag försökte sträcka mig efter en
supersöt blus i min storlek för att en tant skulle lyckas komma åt en multirandig genomskinlig topp märkt med 50% rea, irriterande.

Tackar vet jag internetshopping om man ska ge sig ut på mellandagsrea för då slipper man trängas med idioter och det är bara att göra några få musklick och sedan levereras varan hem till dig.
Sitter och spanar på Net-a-porters rea och det ser riktigt lovande ut även om min ekonomi inte tillåter några större köp då jag har siktat in mig på att slå till på ett Alex&Cholé-halsband inom en snar framtid.
Dock kan jag bara lista mina rea-favoriter och det stör mig enormt mycket att mina älsklingar från Marc Jacobs reas ut men att jag inte har någon möjlighet att slå till. För jag kan verkligen verkligen verkligen se mig själv leva i Marc Jacobs underbara konformade boots. I will be known as the girl in the Marc Jacobs boots...



Kommentarer
Postat av: hanna

Oh, jag håller verkligen med till viss del. Jag tror att ibörjan så slänger de ut massa skräp som de inte kan bli av med, i förhoppningar att folk ska köpa det i sin mellandagsreahysteri. Sedan kanske de börjar sätta ned endel bra saker, fast då sätter de ned dom LITELITE. Man måste liksom vänta om man ska lyckas göra bra köp. Jag var ute första gången idag, och då lyckades jag hitta lite, men inte mycket. Mellandagsrea är annars lite av en fest i bad taste ;P

Och vilken läskig tant som knuffade till dig! Man tänker inte att små tanter ska vara så... våldsamma ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback