Torsdag - trött, sliten and what more?

Jag är jämt trött och sliten nu för tiden, synd. Men jag antar att det är ett bevis på att jag gör det mesta av mina dagar och har sjukt kul på vägen? Så är det i alla fall!

Idag hade vi jordens längsta håltimme då vår TEX-lärares fru passade på att föda barn nu i veckan vilket resulterade i att vi fick ledigt då den nyblivna pappan var hemma med dottern/sonen och ingen vikarie tillkallades.
Jag brukar vanligvis ogilla håltimmar starkt då det bara är en massa meningslös tid men idag var det riktigt skönt med ett avbrott som spenderades hemma hos Lova i hennes söta K-märkta lägenhet på södermalm där det bjöds på pasta och prosciutto di parma och trevligt sällskap. Äntligen fick jag träffa Jocke också, Lovas pojke.
Efter en långlunch vinkade vi av Lova och Jocke som cyklade iväg på eskapader som involverade en vattenpipa i solskenet medan jag och Empan fick dra oss tillbaka till skolsalen för Matte C, som gick ovanligt bra idag!

Imorgon kommer
Maud Olofsson till Östra real för att föreläsa om Centerpartiet, kan bli intressant. Kvällen kommer spenderas i mina älskade Converse på Grönalund för att se Håkan Hellström uppträda innan det blir lite vin och sällskap om mina planer går i lås. Sedan ryktas det om fest hos Lova på lördag...  Brutalt bra ser det ut att bli!

Nu ska jag äta en snabbmiddag och sedan bege mig på dubbelpass på Kühlers, först balett och sedan jazz. Synd bara att jag kommer somna över balettstången, men well, sådant är livet, Ciao!

Kommentarer
Postat av: Alexander

Bells Bells bells, hur skulle min vardag se ut om jag inte fick den stora äran att läsa din extraordinära blogg. Håll ut! om 5 år när du är tillräckligt gammal att gå på krogen kommer du vara drottning på Laroy. Kom ihåg att jag vill se dig bland de extraordinära och glamourösa människorna runt Stureplan. Jag vill att du ska hålla samma klass som Stureplan alltid vart - Stil, klass och tradition

Vi är alltså överens om att du kommer att leva för Stureplans framtid?

Hjärtliga hälsningar
Alexander


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback