Tisdag - reality check, please

06.00 ringde väckarklockan ilsket och min enda tanke var att slå ihjäl oljudet och somna om men icke, idag var det första dagen av Matte C som även var första lektion och jag klev motvilligt upp ur sängen. Lite bättre blev det dock då det stod klart att Empan hade tillfrisknat och skulle ackompanjera mig på mattelektionen då vi är några av de få sam:are som frivilligt valt mer matte det här året.
Att Matte C inte skulle bli någon dans på rosor stod snabbt klart då vi gjort entré i klassrummet och blivit tilldelade vår första läxa som inte heller var någon lätt nöt att knäcka, suck. Varför varför varför? Är den enda fråga jag ställer till mig själv. För Matte C var frivilligt och jag valde det ändå, oh well ett VG ska jag förhoppningsvis kunna skrapa ihop!
Fler läxor kom det att bli under skoldagen och en rejäl kalldusch, reality check please, vad hände med den mjukstart man alltid fått alla år under skolgången? Den uteblev tydligen när man började tvåan och det var bara bita ihop och anteckna flitigt i kalendern så man inte missar någon viktig uppgift.

Som tur var slutade jag redan 12.25 (jippie!) och kunde spendera resten av eftermiddagen på stan där det inhandlades en randig höstsjal samt diverse förnödigheter som fler block och accessoarer (tröstshopping, någon?).
Mötte upp Empan för sent eftermiddagsfika på Kofi och det var helt ärligt brutalt trevligt att spendera tid men den flickan igen. Prata prata prata om allt och inget, djupt och ytligt, och ingenting är för svårt eller för lätt för att ta upp och diskutera över en chai-thé och en Marlboro. Sådant uppskattas verkligen!

Väl hemma var det dags för dagens kalldusch no.2 då det stod klart att fler och fler intriger hopas och allting blir mer och mer invecklat. Ibland undrar jag vad det är med tjejer och deras intriger för det är sällan det är problemfritt i ett tjejgäng. Visst, jag kan uppskatta en dos gossip ibland men när det blir såhär mycket på kort tid så orkar inte ens jag med och jag lägger helt enkelt locket på. Den här gången är det inte my battle to fight och därför tänker jag också hålla på mig på avstånd och helt enkelt hoppas att detta spektakel får ett snabbt slut.

Nu har jag i alla fall tagit tag i saken och gjort klart min första läxa i ämnet Svenska och som på begäran skrev jag ihop en rapport från en dag under mitt sommarlov, inspirerat av 60-talets rapport-böcker även om det inte fanns tid för lite wallraffande (haha!). "Rapport från Nantucket" blev det, och för intresserade så kanske den även publiceras i bloggen efter lite omarbetning då den beskriver mitt besök med den surrealistiska ön rätt bra. Well, I'm off för lite Ben&Jerrys och OC nu!

Kommentarer
Postat av: alexandra

ska också börja läsa matte c nu.
börjar skolan i morgon.
dina ord om kursen gör mig lite skraj ;P
får hoppas man får det under kontroll!

lycka till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback