SOMMAREN 2006

Eftersom det här är min sista dag av frihet då skolan startar 09.00 på Östra real imorgon så är en sammanfattning av sommarlovet 2006 det som behövs:

Sommaren startade på Mariaberget eftersom det var där vi spenderade alla ljumma försommarnätter under juni månad med musik, något gott att dricka och trevligt sällskap. Ändlösa nätter då det aldrig blev mörkt, eller kallt heller för den delen och med friheten i blodet var vi uppe dygnet runt.
En SP-tripp till Uppsala blev det också med de allra bästa vännerna som knöt nya kontakter och fick se en ny stad på köpet men också den sista kvällen då vi alla var samlade.

Juli kom med stormsteg och ord som värmebölja, båt och bad blev synonymt med månaden. Först uppe i Dalarna över midsommar med hela släkten och alla traditioner som hör till, även om vi utvecklade snaps-drickandet en aning.
Hem för en snabb återförening med de sista vännerna som var hemma innan det bar av ut till landet, och min frizon på Torö. Där blev det två avslappnande veckor med allt som hör till; böcker, grillkvällar, båtåkande och vattenskidor. Vänner som Josefine, LAs snyggaste blondin Lina och Sarah kom förbi ut för att se hur jag hade det och prova på skärgårdslivet.


Hem för Allsång på Skansen med vänner och en kär återförening innan jag fortsatte ner mot västkusten och tennisveckan i Båstad.
Vidare för att utforska sina barnarötter och springa runt på Grönalund med Elma som nästan måste klassas som en sommarvän eftersom jag hittills bara träffat henne under somrarna, Josefine och Victoria. Direkt där efter bar det av på jordens äventyr i Ayia Napa och the time of my life! Konstant party, roliga människor och hysteriskt roligt dygnet runt hade jag och Jade under alla våra eskapader på ön.

Augusti månad spenderades till största del i världsmakten USA och då på östkustens vackra New England där vi besökte platser som Boston, Saco (Maine), Cape Cod, Nantucket, Washington och Baltimore.
Hem med tunga resväskor efter allt shoppande då det blev; designer-jeans x2, en hel hög med kläder ifrån Ralph Lauren med godbitar som deras klassiska Oxford-skjortor och en gudomlig cashmere-tröja, smycken, smink, hud och hårvårds-produkter, diverse småplock och min nya favorit i garderoben: en grå Marc Jacobs kofta samt en skinnväska i vinrött skinn.
Möttes av tjejmiddag och party när jag kom hem trött efter flygresan och idag bar det av ut på stan till favoritfiket.

Vi kan med andra konstatera att jag har haft den bästa sommaren i mitt liv,
oh yes nu ser jag fram emot en lika fantastisk höst!

Kommentarer
Postat av: Jade

AYIA NAPA - time of my life!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback