Onsdag - the morning after the night before

Det brittiska uttrycket i titeln på dagens blogginlägg passar perfekt för just den här dagen och beskriver även gårdagen på ett perfekt sätt.

Igår får ändå klassas som en relativt händelselös dag, till en början. Jag var hos läkaren och fick en kortisonspray utskriven och farbror doktor upptäckte ingenting om mitt smärre nikotinberoende vilket fick mig att andas ut på riktigt, så länge inte mammi och pappi vet så skadar det dom inte heller. Tack!
Hem för att beta av läxberget men jag kan knappast skryta med att jag kom speciellt långt för det plingade till i min mobiltelefon där jag fick reda på att två grabbar ifrån Uppsala var på besök i den kungliga huvudstaden och att jag minsann borde slänga mig in emot stan för att vara lite social.
Sagt och gjort kom Vici och plockade upp mig innan vi åkte in mot stan för att träffa Ruffe, Chris och My som troget väntade på oss vid Svampen medan Chris kampanjade för MUF. Karln var iklädd en tandläkarblå Nya Moderaterna-jacka (ja, jag är borglig men jag kan inte säga att jag varken gillar den tandläkarblå färgen eller namnet "Nya Moderaterna") och delade ut Moderat-godis till höger och vänster. Så går det när man har kommit upp sig inom hierarkin.

Vidare till Hammarby Sjöstad för middag och en snabbvisit för min del hos Em som stod vid spisen och lagade mat, mums, det såg riktigt smarrigt ut måste jag erkänna. Sedan hem till My där även jag fick mat i magen och fick bevittna ett par intressanta diskussioner där politik och det uppkommande valet var ett hetsigt ämne (rösta gärna blått, alla ni som är röstberättigade och läser min blogg. En liten uppmaning ifrån Bells bara). Vidare till Obeservatoriet (nej, inte parken vid Rådmansgatan) vid vattnet där det drogs vodkashots, kedjeröktes och pratades så som det bara gör en tisdagnatt när andan faller på. Jättetrevlig stund och även Em och hennes vän Solberg kom förbi en stund, trevligt.
Landade hemma i min egen säng någon gång efter 02 och ja, det hade varit en mycket trevlig, spontan kväll!

Vaknade imorse efter ca. 4 timmars sömn för att bege mig mot Sjöstaden igen för den megafrukost som jag blivit utlovad. Kommer dit, brutalt sliten, för att upptäcka att 1) majoriteten sover 2) minoriteten och karln med kock-kunskaperna var bakfull och hade inte lagat amerikanska pannkakor till mig, morr. Med andra ord hamnade jag och Em (som förövrigt var en aning bakfull, haha!) på Donken för deras frukost Happy-meal innan vi släpade oss till skolan.
Föreläsning med
Gustav Fridolin ifrån Miljöpartiet på morgonkvisten var ett skönt sätt att starta dagen på. Karln är söt, han talar bra och underhöll oss med diverse anekdoter, det kan inte bli fel. Även om jag inte sympatiserar med Miljöpartiets politik så var det intressant att lyssna.
Luncha ute med Em som fortfarande inte återhämtat sig efter gårdagens eskapader, haha och sedan bar det av till skolan igen. Att bara sova 4 timmar är ingenting jag rekommenderar då jag var så trött att mina ögon höll på att falla igen.

Hamnade på Zanzi efter skolan där vi åt mat, drack kopiösa mängder coca-cola och knaprade på belgisk choklad, mums. Trevligt sällskap var det också! Är du småseg finns det inget bättre sätt att spendera eftermiddagen på än att sitta på ett fik i timmar, det är dagens sanning. Min nyupptäckta fablesse för Zanzi skrämmer mig däremot, vad har hänt? Jag gillar inte ens fik där man sitter in public och hela Stockholms fjortispack glider förbi. Däremot är det ett fik som är perfekt för people-spotting, en av mina favoritsysselsättningar. Jag gillar caféer som ligger lite avsides, med bra service och trevlig personal, kan man önska sig något mer? Knappast! Zanzi må vara trevligt, och dagar som dessa är det ett perfekt alternativ men jag är trotsallt L'Angan trogen i hjärtat, haha. 
För övrigt, dagens skvaller: vad har hänt med mannen som en gång klassats som en av Stockholms snyggaste men som numera ser ut som en läskig stand-in för Hep Stars-stjärnan som precis har avlidit? Förklara, tack!
 
Hem med Arman som var en gentleman och följde mig till dörren, så ska det se ut! Middag och nu väntar Matte C på mig innan jag får sjunka ner i soffan med glass och lite gamla OC-avsnitt.

SHIP AHOY!

Kommentarer
Postat av: ullssons

varför rösta blått?..

2006-08-30 @ 21:31:19
Postat av: Sofie

roligt det där med en uppsaliensk muf:are och gamla OC-avsnitt. det låter precis som jag!

Postat av: Bells

Ullsons: för att Sverige behöver en borglig regering. Om du vill veta mer om exakt mina tankar och åsikter kan jag skicka ett mail till dig.

Sofie: Uppsala och OC, det är en kombination som aldrig kan slå fel ;)

2006-08-31 @ 17:09:41
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback