Onsdag - bra start på terminen

Vaknar av det smattrande regnet mot min fönsterruta och känner ett stort NEJ lysa emot mig på den gråmulna himlen. Det enda rätta som finns att göra dagar som dessa är att befinna sig på MOCCO med en chai-thé och en oversized kanelbulle i magen men icke, skolan kallar. Beger mig iväg emot Östra för att komma dit och upptäcka att schemat vi fick igår inte gäller fören först på torsdag vilket innebar att jag och halva klassen fick skolk eftersom vi missat en NK-lektion där resterande elever hade sysslat med geografi (fråga inte hur det kan komma sig att folk ritade kartor istället för att gräva i döda djur.. inte ens jag har förstått det här).
Håltimme till halv tolv mötte mig i skolan och då fick jag äntligen mitt efterlängtade fika på MOCCO där det var ovanligt tomt, skönt. Vidare till skolan och en helvetes massa lektioner var efter kalendern fylldes med fler och fler läxor att sätta tänderna i här hemma.

Efter skolan kom My och mötte upp mig med ett brett leende på läpparna, thank God, och så blev det dagens andra fika på Zanzi, faktiskt första gången jag satte min fot där inne och faktiskt fikade, surprise surprise! Sedan blev det lite smådreggel över en Kate Moss t-shirt inne på SOLO innan jag begav mig hem vid 18-tiden och nu är det faktiskt dags att sluta att leka med ord i bloggen och sätta tänderna i det berg av läxor jag har bredvid mig.
Jag kan i alla fall trösta mig med att helgen ser lovande ut... Puss!


Kommentarer
Postat av: Jade

så att jag var med på fikat fick inte vara med?! :D haha

Postat av: Liv

Kate Moss-t-shirten, är det den från Burfitt du menar då?

2006-08-24 @ 16:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback