Nantucket.

Nantucket kan lattast beskrivas som de rikas motsvarighet till Landsort.
Liten o, en smula excentriska manniskor, egna lagar och relger men istallet for lokala hantverk till forsaljning i sjobodarna (vilket det finns, men i en mycket mindre utstrackning) saljs Missoni, Chloe och Fendi.
I hamnen blandas jakter med fiskebatar och turistfarjor vilket ar det enda sattet att ta sig till on som ligger ca. 2 timmar utanfor Cape Cod's kust. Strax utanfor hamnen tar naturreservatet vid som stracker sig over 45% av on bredvid 20 miljoners villor och em av de dyraste privata golfklubbarna pa ostkusten med en arlig medlemsavgift pa 250 000 dollar, men da har den ocksa medlemmar som Bill Gates.
Kanda namn som Ben Stiller, Ralph Lauren, John Kerry och Tommy Hilfiger ager sommarhus pa den relativt lilla on och ses allt som oftast shoppa i den lokala matvaru-butiken eller strosa pa hedarna bredvid de bofasta vars slakter har bott dar sedan 1600-talet.

Med andra ord inger Nantucket en smatt surrealistisk kansla, but I like it!

Kommentarer
Postat av: hanna

oh, det låter som du har det så himla bra :)

Postat av: alexandra

intressanta blogginlägg ifrån USA måste jag erkänna!

2006-08-13 @ 16:43:16
URL: http://sonsuzluk.webblogg.se
Postat av: Jossan

hej bella, kollar in din blogg för första gången på sjukt länge. Snart ska jag iförsig hem till sthlm igen så det blir bättre på den fronten kan jag lova...
läste ditt inlägg om rastlösheten och paniken över att fastna i den gråa vardagen med alla dess rutiner, och jag måste bara säga att det var det bästa jag läst på länge! Känner igen mig i allt du skriver, men fascineras framförallt hur bra du får fram av, hjälper till att definiera den känslan jag också har. Underbart! Du är jävligt begåvad, kram

2006-08-14 @ 11:56:40
Postat av: nina

bra blogg

2006-08-14 @ 12:09:07
URL: http://ninahs.blogg.se
Postat av: Michelle

Söt blogg! :)

2006-08-14 @ 12:48:41
URL: http://www.ellesdays.blogg.se
Postat av: Jade

I MISS YOU!

2006-08-15 @ 21:23:22
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se
Postat av: nina

bra blogg!

2006-08-15 @ 23:22:27
URL: http://ninahs.blogg.se
Postat av: mälarhöjden

Varför är du så fixerad vid pengar? Som du väljer att lanserar dig själv via din blogg så verkar hela ditt liv cirkulera runt pengar och folk som har dom? Alla jag känner i mälarhöjden läser din blogg för att skratta åt dina brattiga och ofta smått fascistiska inlägg. Ditt inlägg om "briljanta människor" och "varför finns fula människor" var båda väldigt roliga. Det är inte bara innehållet i dina inlägg vi stör oss på, det är även uppenbart att du skriver som en pretentiös "kratta".

PS. Du kommer att radera det här inlägget som allt annat negativt det skrivs om dig här. Hoppas iaf att du tog åt dig av det jag skrev.

2006-08-16 @ 13:01:40
Postat av: SolSkuggan

Härlig dagbok. Skriver du från utlandet? du har inga å ä eller ö här.
Ha det bästast:)

2006-08-16 @ 23:47:15
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Sarah

Du får komma hem nu. har ju inte setts på evigheter dummis!

(h)

2006-08-18 @ 14:59:55
Postat av: Bells

Mälarhöjden: synd att du/ni inte står för er åsikt och publicerar med namn eftersom jag med största sannolikhet vet vem du är eftersom vi bor i närheten av varandra. Hur som helst, har du någonting relevant att säga så bör du publicera med namn, annars raderar jag vidare inlägg.

2006-08-19 @ 17:03:24
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Linnéa

Ännu ett bevis på den svenska avundsjukan. Man får aldrig säga att man har det bra eller att man är nöjd med sig själv. Men heey, vi flyttar ut i betongförorten och skriver bara hur miserabelt allt är. Då kanske alla blir nöjda?

2006-08-22 @ 11:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback