Måndag - welcome back

Trött efter helgen kan jag knappast förneka att jag är när ögonen nästan föll igen på spanskan imorse, och då är det rätt illa. Fast att vara trött och sliten brukar ofta hänga ihop med en bra helg, och det var det verkligen så jag antar att jag mår som jag förtjänar, för att citera Em.
Lunchade på L'Angolo och fikade på Kofi på eftermiddagen, dags att dra ner på att äta ut tror jag,det blir lätt skralt i kassan annars och det finns så fantastiskt mycket snygga saker att spendera pengarna på nu i höst. När vi ändå är inne på ämnet kan jag meddela att bilder på mina USA-köp kommer, ta det lugnt, det är bara det att det händer för mycket i mitt liv för tillfället för att jag ska ha tid att fotografera diverse klädesplagg.

Dansen kickade igång igår och Modernt stod på schemat, kul det eftersom Lasse Kühler himself ansåg oss vara det bästa numret på vårshowen eftersom vårt moderna-nummer stack ut så pass mycket ur mängden bland alla andra smetiga jazz-nummer. Kul! Detta resulterade även i brutal träningsvärk, aj.

Planerar redan inför kommande helg, men bara sådär i smyg. Men det ryktas om Håkan Hellström på fredag samt middag&party på lördag, inte illavarslande någonstans med andra ord.

Längre blogginlägg än såhär blev det inte idag, Ciao!


Kommentarer
Postat av: Mr. Miller

heter inte stället Kjfi?

2006-08-28 @ 22:27:36
Postat av: Bells

Miller: var fick du det ifrån?

Postat av: Alexander

Du är 89a va? Ciao

2006-08-28 @ 22:48:56
URL: http://blalala.com
Postat av: Bells

Alexander: yes I am, hurså?

2006-08-29 @ 06:30:21
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Jossan

Låter som du har det väldigt bra för tillfället...

2006-08-29 @ 08:07:43
Postat av: Alexander

Jag bara undrade det:) Man får ett gott skratt när man läser din blogg

2006-08-29 @ 13:28:51
URL: http://blalala.com
Postat av: lisa

lite nyfiken på om alla på östra real talar lika förnämt som du skriver ibland? :)

för övrigt - är det en bra skola även om man inte kommer från östermalm? nu är ju inte du därifrån, men har man ens en sportlig chans om man är från landet utanför stan? :P

2006-08-29 @ 17:18:32
Postat av: Mimi

Var också på L'Angan idag, i vanlig ordning. Men ovanligt nog så spottade jag inte dig där!

2006-08-29 @ 19:46:20
URL: http://mimis.blogg.se
Postat av: Ull

låter som en eventuell toppenhelg ^^

2006-08-29 @ 21:20:15
URL: http://kilklack.blogg.se
Postat av: Go

Klart du har en chans att komma in på Östra, de har inte särskilt höga betygsgränser och det är en kommunalskola, vilket innebär att det inte spelar någon roll vart du kommer ifrån, bara betygen ligger över gränsen (vilken alltså är låg).

2006-08-29 @ 21:29:50
Postat av: lisa

tack så mycket för svaret, vill in till stan så ^^ tack!

2006-08-29 @ 22:25:08
Postat av: Bells

Jossan: yes, för tillfället leker livet!

Lisa: som sagt är jag från Mälarhöjden men går på Östra real och tro det eller ej men det är inte så hemskt mycket folk från östermalm som går där (framför allt inte i min klass då jag valt en väldigt speciell linje). Intagningen är inte heller hiskligt hög utan det krävs medelmåttiga betyg för att kunna komma in, ca. 250 poäng krävs för de flesta linjer. Men om du funderar på att söka dit, så absolut, det är en jättebra skola!

Mimi: jag är hemsk, jag har fått en ny fablesse för Zanzibar men L'Angolo blir fortfarande en plats dit jag frekvent återkommer.

Ull: yes, det verkar så!

2006-08-30 @ 18:20:32
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: vickan

Fast Lisa, tänk på att eftersom det är en kommunal skola med många sökande är det i princip omöjligt att komma in om du inte bor i Stockholms kommun. Då måste linjen du väljer ha färre antal sökande än platser.

2006-08-30 @ 19:12:49
Postat av: Micki

Det var säkert 10 år sedan du kom in på skolor efter kommun... Alla kan numera komma in.

2006-08-30 @ 20:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback