Måndag - första dagen på mitt nya?

Ja, på vad? Mitt nya liv? Kanske det, det är svårt att bedöma sådant redan nu men förhoppningsvis så är det första dagen på mitt nya liv, eller ytterligare en dag i det liv jag redan lever som inte är allt för tokigt det heller måste jag erkänna.

Hur som helst var det första skoldagen idag och jag minns än en gång hur fjärilarna flög i magen förra året när jag klev upp för Östras skoltrappa för att börja på gymnasiumet. Något enormt stort för mig. Med blandade känslor började jag i JO1 och plötsligt var jag en etta igen. Som etta var livet nytt och spännande, allting var någonting glimrande (innan man föll in i den slentrianmässiga vardagen) och folk la märke till en eftersom man inte funnits där året innan. I år är jag tvåa och det finns ingenting spännande med det här. Som vår lärare frågade idag under uppropet: "Nu är ni näst minst, eller näst störst?" Det beror helt på hur man vill se det. Näst störst klingar helt klart bättre i mina öron men det är också ett bevis på att snart står vuxenlivet inför dörren och hjälp, då har man lämnat all trygghet bakom sig. Men nog om det, inlägg om framtidsstressen kommer så småningom men idag är inte rätt dag för sådant.

Det var kul att börja igen, och jag hade sett fram emot att se alla. Så fort man såg ett välbekant ansikte utbyttes det megakramar och kindpussar och man insåg att det faktiskt skulle bli kul att gå med samma människor i år igen.
Mitt schema är helt okej men ingenting att hurra för direkt, men jag står ut. Nya ämnen som textkommunikation, naturkunskap, matte c och geografi blir det i år också och det nya journalistämnet ska bli jättekul att få sätta tänderna i. Text innebär ord som bildas till meningar, och som alla säkert kan gissa är det någonting jag älskar. Formulera sig i text har jag alltid varit mycket bättre på än att formulera sig med oralt. Förhoppningsvis blir skoltidningen i år lite bättre också!

Efter skoldagens slut så blev det en tripp till Jensen Norra för att träffa Josefine som precis börjat där, kul! Sprang även in i diverse andra kompisar på skolan, kul att se gamla vänner igen.
Sedan hamnade vi på favoritfiket för hallonpaj innan regnovädret bröt lös på riktigt utanför vårt fönster. Och ja, det hällregnade verkligen men det fanns ingenting att göra åt det, tillslut var vi tvungna att bege oss utanför dörren och ut i regnet, och såklart hade ingen av oss ett paraply. Att bara ta sig till Svampen blev ett äventyr då vi fick ta skydd i Hugo Boss skyltfönster på vägen för att undslippa det värsta regnet, dock blev jag genomblöt tillslut ändå. Suck.
Sedan slog min vanliga otur till då tunnelbanan stod stilla på röda linjen och hade stått stilla i 40 mintuer, jippie! Så det blev buss och trassel för mig innan jag tillslut lyckades ta mig hem med tunnelbanan som då precis startat att gå igen. Det enda som kunde pigga upp mig då var att få komma hem, byta om ifrån mina blöta kläder och ta en kopp thé i min nya Harvard-mugg.

Well, inte en allt för tokig dag ändå och ja, det känns fortfarande bra att ha börjat skolan igen!


Kommentarer
Postat av: Calle

Svampen? var ni ute och vandrade i skogen?

2006-08-22 @ 15:15:59
Postat av: m

måste bara säga att jag beundrar ditt sätt att skriva, stört bra!

2006-08-22 @ 19:30:44
Postat av: Anonym

Calle:haha i "vildmarken" vid stureplan finns det en svamp också;D

2006-08-22 @ 20:06:38
Postat av: calle

tack så mycket!
jag är duktig

2006-08-23 @ 21:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback