Tisdag - sömnbrist och duggregn

Meningslös dag, som vanligt. Jag förstår inte hur varje skoldag kan vara precis lika meningslös som den förra. Noll ny kunskap och hade det inte varit för närvaro-kraven och kompisarna hade jag aldrig pallrat mig upp om morgonen.
Dagens enda huvudbry kom på mattelektionen då vi blev introducerade för "P-Q-formeln", någonting som fick oss alla att klia oss en gång extra i huvudet. Tydligen är mer än 50% av min mattegrupp IG-varnade, illa men riktigt så dåligt går det då inte för mig visade det sig. VG lutar det åt. Inget MVG tyvärr, men VG är helt okej trotsallt. Man kan studera hur många av de som glänste under matteA sjunker som stenar nu när vi har börjat med matteB men tydligen håller jag mig fortfarande relativt flytande. Vi fick även reda på våra svenskbetyg, något som fick de flesta att svära på att mörda Lillemor.

Det är skrattretande att höra hur många som sitter och smygläser min blogg. Jag vet ett stort antal gamla Mälarhöjdare, nya klasskompisar och andra bekanta som dagligen läser min blogg utan att kommentera. Well, ni måste ju trotsallt finna den intressant, annars skulle ni aldrig orka läsa igenom mina dagliga inlägg. Kommentera mera och sluta gömma er i dunklet!

Dagens skvaller cirkulerat såklart kring Sveriges svar på Prins William (nysingel) och hans påstådda romans med en av mina nära vänner. Kanske vi får se en aning catfight också kring Stureplan de närmaste dagarna. Men förhoppningsvis hinner min goda vän först och haffar grabben ;)
Annars fick jag veta att en vän till mig har tagit en paus med sin flickvän, tråkigt att höra.

Såg ett par bedårande ballerinor idag föresten, ska kanske ta och slå till under helgens inplanerade shoppingtur för heey, skor för 159 kr är ett kap! Annars blir det nog till att spara en hel del pengar inför Rom-resan, samt kanske slå till på den där underbara Gucci vintage-väskan jag har fått syn på, mums. Om det är något jag är svag för är det fina skor och dyra handväskor, men vem är inte det?


Dagens outfit:
Ljusblå stuprörsjeans, Miss sixty
Svart ribbat baslinne, Filippa K
Grå munkjacka, Tiger of sweden
Örhängen, Chanel
Till det:
Mossgrön Goose-väst
Randig sjal
Vinröda chuck taylor Converse
Vinröd Longchamp-bag




<3


Kommentarer
Postat av: Anna

Fortsätt blogga på. din blogg är väldigt rolig att läsa och jag gillar din klädstil, det är kul att se dagens outfit :)
Jag har sparat din blogg som favorit på datorn :)

2006-04-04 @ 17:50:43
Postat av: Michelle

Jättefint :) Vill också ha stuprörsjeans. Det finns ett par på Gina tricot som jag planerar att lägga vantarna på, vi får se :)

Postat av: Racil

Nice outfit !

2006-04-04 @ 20:19:15
URL: http://Racils.webblogg.se
Postat av: Josefine

"Prins William" är very good looking!

2006-04-04 @ 21:07:15
URL: http://josefinem.blogg.se
Postat av: Bells

Anna: tack så mycket
Michelle: Miss sixty är annars att rekommendera, sköna med lite strech i så att dom passar alla typer av kroppar.
Racil: ny i bloggen? well, thanx
Josefine: YES I KNOW! och gissa vem som kanske kommer på fikat på torsdag? ;)

2006-04-04 @ 22:14:40
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Josefine

Miss Sixty passar faktiskt inte min kropp tyvärr, men jag använder dem ändå. Det är trotts allt enbart dessa jeans som sitter bra i låren och över vaderna! (Sen att jag får gå och dra upp dem över mitt mini ass är en annan femma...)
Torsdagsfikat, what? Jag får följa med! :D

2006-04-04 @ 22:43:20
URL: http://josefinem.blogg.se
Postat av: Anonym

LYLLOS din käre vän, om det är samma prins vi pratar om.

Själv så, har jag spanat in både en och annan het Lidingöpojk, och Possy räknas inte med! ;)

2006-04-05 @ 00:08:14
Postat av: Hannah

Rock&Republic har ju annars den BÄSTA passformen!!! Love them!

2006-04-05 @ 18:27:46
Postat av: Jessica

snygg & ball outfit!

2006-04-05 @ 21:00:50
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Bells

Josefine: bara att följa med!
Anonym: haha, prinsen kanske är ett vedertaget namn numera? lidingögrabbar är det inte fel på!
Hannah: rock&republic är jag inte så jätteförtjust i, men som sagt, alla passar i olika typer av jeans :)
Jessica: tack!

2006-04-05 @ 22:08:50
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Frida

jag har en likadan tröja, dock jätte gammal. hihi!

2006-04-07 @ 15:48:46
URL: http://glitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback