Onsdag - just perfect, again

Perfekt härligt vårväder idag också, trots att det såg lite tveksamt ut imorse så det blev jeans för min del. Empan däremot satsade stort och satte på sig marinblå shorts utan strumpbyxor under, modigt. Så långt har jag inte kommit än, för först krävs definitivt lite solning så efter fredag kanske det blir bilder på en barbent-Bells.

Idag besökte vi Armé-muséeumet med klassen för att starta upp vår historiafördjupning. Är det bara jag som inte är fascinerad av vapen och förhistoriska krig? Tydligen, för alla andra verkade uppenbarligen intresserade över att glo på modeller över stridstrupper och prova allting som fanns att göra, även "tortyr-redskapen". Jag får självdestruktiva vibbar från fler än en person i klassen...

Lunch med Empan @ Ciao Ciao, jättemysigt! Trots att vi satt bredvid restaurangens drygaste backslicks så lyckades vi ha en underbar lunch och äta vår jättegoda pizza. Usch vad mycket junkfood jag pressar i mig. Vad hände med att jag ska börja leva lite mer hälsosamt? Vilket innebär: inte röka så mycket, inte äta så mycket onyttiga saker & träna mer. Good luck!

Eftermiddagen spenderades på favvofiket där vi för första gången någonsin var helt ensamma på övervåninge eftersom alla andra hade bestämt sig för att sitta utomhus och fika och jag och Empan inte riktigt kände för att sitta och trängas bland alla andra eftersom vi hade viktiga saker att avhandla. Och samtalen rörde sig kring det mesta, men en sak jag fortfarande klurar på är varför människor egentligen kysser varandra? Hur har det sättet att visa uppskattning uppkommit? Och vad är det vi finner så tillfredställande med att utbyta saliv? Om det är någon där ute med ett svar så kom gärna med det, haha!

Jag är en tjej som gillar rutiner. Jag älskar min kalender mer än någonting annat och kan inte leva utan att ha allting planerat in i minsta detalj. Jag hatar överraskningar och oplanerade händelser. Med andra ord kom det som en smärre chock idag på Björn Axén när jag var där för att inhandla en ny svinborste av samma modell jag alltid har haft, hela mitt liv. Plötsligt hade just den modellen, den perfekta modellen utgått och jag fick nöja mig med en annan borste. Sådana där småsaker kan i princip vända på mitt liv. Sådär, nu har jag varit öppenhjärtlig och visat en av mina sämre sidor. Även om jag känner till mer än en kalender-nörd i min närmaste kompiskrets!

Och sist men inte minst, lite skvaller också. En viss indiska i min klass vid namn Fabi har börjat dejta en überhet fotomodell som även jobbar som personligtränare och slår sitt bo ute på Lidingö, om ni lyckas lista vem det är så tummen upp!


Dagens outfit:
Indigoblå t-shirt m. rynkeffekt, H&M
Ljusblå stuprörsjeans, Miss sixty
Marinblå kofta, Busnel (som ytterplagg)
Japansk handgjord sidenscarf, vintage
Vitt YSL-likande skärp
Pärlhalsband
Brett svart diadem (som sedan byttes emot solglasögon)
Loafers





Ciao bellas! <3


Uppdatering: Hade jag vetat vilka ni anonyma idioter är som ägnar ert liv åt att skriva otrevliga och meningslösa kommenterar i min blogg hade jag följt Mimis exempel och gjort såhär!

Kommentarer
Postat av: Jen

Folk är säkert bara avundsjuka? :)
skit i dom o kör ditt race, i adore you !
Ha det !

Postat av: Sofia

pet, pet, det är bara deep pan pizza som är ohälsosam.

2006-04-19 @ 22:51:26
URL: http://fiija.blogg.se
Postat av: Bells

Jen: yes, envy me!

Sofia: du har rätt darling, men pizzan i kombination med allt påskgodis jag åt när jag kom hem, det är ohälsosamt (A)

2006-04-19 @ 22:53:30
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Hannah

Ooo, min hårborste är också svinhår från Björn Axén (med vanliga piggar och träskaft). Den är ju UNDERBART bra!!!

Hm, du vet att NK säljer Björn Axéns borstar också, de kanske har något exemplar kvar?


Vad är det för historialärare du har egentligen???? Haha

2006-04-19 @ 23:24:13
Postat av: Jade

ÅH VÅR, jag har suttit på balkongen i min sommaroutfit, host host. Eller funkar slappa mjukisar från Östra och ett ribbat linne bra?
Armémuseet är inte roligt, det är rentav tråkigt tycker jag.


Kyssar är ett tecken på att utväxla det mest enkla man har, med någon annan. Kyssar är ett tecken på kärlek eller kåthet. Det är som kramar, vem vill egentligen bli omtvistad så hårt att man nästan tappar andan, men det känns ändå bra och kärleksfullt. Kyssar är som så mycket annat konstigt med underbart, tex vem vill älska någon så mycket att det gör ont, bara för känslan? Allt är så bra konstigt, men vi gillar det.

OK ännu en confession to make, jag är också kalendernörd, indeed. Men det är bra, för när man är så här upptagen så hinner man allt, höhö, skämt och sido.

Skvaller gillar vi, och Bella, jag har det senaste, är redigt förbannad över det! Förresten, ta och boka in en megafika imorgon, jag behöver dig.


Saknar, kärlek, Jade.

2006-04-19 @ 23:33:25
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se
Postat av: Mimi

Tack för förståelsen! Det finns en gräns för hur mycket ogrundat och ogenomtänkt skit man som bloggare ska ta emot.

2006-04-19 @ 23:47:20
URL: http://mimis.blogg.se
Postat av: Vici

Sååå underbart med Vår;D jag var också fölr feg idag.. mälarhöjden var ju ett riktigt kölhål imorse ju! Men sen blev d sol och solning i linne @lunchrasten!

haha försöka dig på smalmånad igen darling? haha minns ju hur d gick förrut för oss... haha..inte månaga dagar blev d.. träna låte bra,, men d gör d ju redan mkt ju! dans 4 ggr i veckan kallar jag mkt;D men keep goning girl med d!;D

Är också en hopplös kalendernörd;D haha nördfaktor hog när du köpte din förrut å var såå lycklig;D men känner precis d samma;D kan inte leva utan min kalender typ;P

Kaxa inte med min kompis säger jag bara till alla som e dumma!;P för då får ni tillbacka...

2006-04-19 @ 23:53:50
URL: http://victoria89.blogg.se
Postat av: Empan

Bellson, alla mina dagar med dig är bra dagar!

2006-04-20 @ 10:29:32
Postat av: Anonym

Jag är anonym MOAHHA jag jävlas bara! Jag sitter vid datorn brevid dig nu, men still så är jag anonym, För d finns fler brevid dig! haha men om jag säger... Jag har inte snopp!

2006-04-20 @ 13:39:27
Postat av: Bells

Hannah: jag hade en svinborts med svartmålat träskaft tidigare, men nu är det med brunt skaft och en annan modell.
Haha, ja man kan nog säga att min historielärare har en förkärlek för blodiga krig...

Jade: synd att vi inte hann med fika, det får bli i helgen. miss you too!

Mimi: precis!

Vici: yes, kalendernördar är vi allihopa!

Empan: darling, precis så är det.

Anonym: rolig du är Sarah.

2006-04-20 @ 17:14:55
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Emma

Låter som en trevlig dag, bortsett från museumet. Din outfit var sjukligt snygg.

2006-04-22 @ 00:25:27
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se
Postat av: johanna

jag är imponerad av folk som orkar lägga upp bilder på sin outfit varje dag. fast de är det många som gör. Men du klär dig dessutom snyggt!

2006-04-22 @ 11:57:35
URL: http://johannanordqvist.blogg.se
Postat av: Bells

Emma: Thanx
Johanna: tackar!

2006-04-22 @ 16:54:10
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback