Måndag - härligt slapp dag

Försov mig imorse vilket resulterade att jag kom en halvtimme försent till tandis, men fick lika mycket beröm ändå för mina fina tänder. Stressade hem och åt frukost, läsandes en alldeles förträfflig artikel i BPs egen tidning som min bror lämnat på frukostbordet eftersom DN befann sig i mammas Tod's bag på jobbet. Annorlunda läsning sådär på morgonen när jag är van vid att blädda igenom kulturdelen, men det funkar, även om kontrollmänniskor som jag hatar att få frukostrutinerna störda.

Efter en förbluffande rolig svenskalektion med en dramatisering av Goethes liv hamnade vi på Valhallavägen i solskenet med smörgåsar ifrån Sevvan, supermysigt! Idag kändes det nästan lite försommar ute och jag sportade mina nya
ballerina skor som gav mig skavsår, men vill man vara fin får man lida pin... eller helt enkelt ta sig i kragen och beställa skorna jag vill ha ifrån Pretty Ballerinas!

Pluggade "duktigt" med Empan efter skolan, liberalismen-arbetets deadline närmare sig med stormsteg och well, som vanligt är vi ute i sista sekunden. Om det är någon där ute som känner för att uttala sig lite om frihetens ideologi så skriv en liten kommentar.
Imorgon blir det indragen sovmorgon för vi har nationellt engelskaprov, usch. Sedan har jag redovisning med Kornelia och Olivia om 1700-tals författare också, dubbelt så usch.
Men efter en sådan här bra helg så finns det i alla fall lite vilja att plugga så allting går lite fortare fram till nästa helg som faktiskt börjar se brutalt bra ut i mina ögon, yes!
Den stora frågan är:
Uppsala eller inte Uppsala på Valborg? Vad har ni för planer?


Dagens outfit:
Ljusblå stuprörsjeans, Miss sixty
Vitt oversized linne, Gina Tricot
Svart cashmere-kofta
Mörkblå kofta, Busnel (som jacka)
Randiga ballerina skor
Brun Miu Miu-inspirerad väska
Chunky guldarmband
Guldiga sailor-örhängen




<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

randiga ballerinaskor från Indiska. vardagslyx :P

2006-04-24 @ 21:54:33
Postat av: Sigrid

snyggt...!

Postat av: Bells

Anonym: faktiskt.
Sigrid: TACK!

2006-04-24 @ 22:44:59
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Johanna

Lovley! Men du, vart ligger fiket L'Angolo eller vad det nu heter? Jag vet att det ligger på Östermalm, men vart? ;) Skulle vilja ta en fika där, eftersom du pratat så gott om det! :)

2006-04-24 @ 22:49:39
Postat av: Hannah

Vad är Pretty Ballerinas? En web-shop med massvis med ballerina skor (himmelriket)????

Du får väl ge bakgrund från franska revoultionen i ditt arbete antar jag... För att visa vart det började.

Har för övrigt hört att Uppsala inte alls var roligt på valborg, men har inte själv varit där så jag kan ju inte direkt uttala mig...

2006-04-25 @ 00:29:45
Postat av: Hannah

Btw, vet du inte vart L'Angolo ligger skall du inte gå dit heller...

2006-04-25 @ 00:30:15
Postat av: Anna

MEN GAH. Sluta skriva sådana fåniga saker som: "vet du inte vart L'Angolo ligger ska du inte gå dit heller..." Ni äger inte stället! Tjejen undrar ju bara var det ligger och skulle gärna ta en fika där någongång. Det är väl roligt att hon är intresserad. Som någon sa tidigare; en gång i tiden visste ju inte ni (ni som vet var L'Angolo ligger) heller var fiket låg, eller hur? Hade inte ni rätt att gå dit då eller?

2006-04-25 @ 15:33:15
Postat av: Bells

Johanna: tyvärr.

Hannah: www.prettyballerinas.com är adressen, och där finns de mest bedårande ballerina skor du kan tänka dig, som bland annat pryder Kate Moss fötter! och du har rätt angående L'angolo.

Anna: ta livet med en klackspark, knapra Valium och andas. :)

2006-04-25 @ 18:23:57
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Sofia

Engelbrektsplan med utsikt över Humlan och bibloteket! Samma hus som SpyBar fast andra sidan. Lycka till att finna din väg, absolut värt det!

2006-04-25 @ 18:51:59
URL: http://sofiaharen.blogg.se
Postat av: Suzy

Hannah - Vet du inte vad Pretty Ballerinas är ska du inte handla där heller.

2006-04-25 @ 19:52:37
Postat av: någon

Det är kommentarer som "vet man inte vart l'angolo ligger så ska man inte gå dit" som får en att tvivla på om allmän och lika rösträtt verkligen är något att ha...Snälla. Skippa den där pinsamma wannabeattityden som borde glömts kvar i någon lågstadiekorridor...

2006-04-25 @ 20:37:19
Postat av: Gustav

Att spendera kvällen i Uppsala under valborg ere fan lag på!

Kan dock hålla med om att förra gången var de brutalt tråkigt men gången innan de var de kolossalt kul så i teorin borde de bli kul, men teorin sviktar ju som allt annat.

Är för de mesta en relativt spontan person men blir de någon plan ser den ut följande:

09:00 Frukost med champagne och jordbuggar

10:00 Forsränning med fula båtar som man tittar på från fönstret

13:00 Någon typ av social samvaro i stadsparken/stan?

17:00 Middag, grilla, dricka och spela bra musik tills solen går ner

20:00 Solen har uppenbarligen inte gått ner men nu hittar man på nått annat innan man dör av tristess!


Av erfarenhet så brukar planen ständigt ändras då man har lite dryck innanför västen!

2006-04-25 @ 20:51:25
Postat av: Bells

Gustav: det låter great måste jag säga! men det blir sthlm i år för min del ändå, pga. föräldrar och annat tjafs... annars hade jag lätt varit på att fira i Uppsala! :D

2006-04-25 @ 22:59:52
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback