Fredagkväll - Lördag

Fredagkvällen spenderades på det ypperliga sättet att efter en mysig familjemiddag bege mig in emot stan för att gå på bio (något som jag nästan aldrig gör) för att se V for Vendetta. En riktigt bra film som lyckades överraska mig de flesta gångerna även om slutet kändes lite väl klyschigt och lämnade en del lösa trådar som regissören (medvetet?) valt att lämna lösa, sådant irriterar mig för jag kan inte släppa det. Natalie Portman var fantastisk i rollen som Evey, och brutalt vacker då hon lyckades se ultrafeminin ut även i rakad skalle.

Vidare emot Odenplan där vi hamnade mitt i en vilsen flock av clubhoes som var på väg till Brygghuset och Créam. Empan fick bråttom att snabbt försöka klargöra för allmänheten att vi inte tillhörde denna fjortisavkomma utan helt enkelt bara väntade på Jade och Mickis. Visserligen måste jag erkänna att jag hamnade utanför Brygghuset tillslut ändå för att hälsa på lite bekanta, men nej jag befann mig aldrig innanför dörrarna, tack gode gud för det. Jag har inte satt min fot i Stockholms ungdomsnattliv sedan SBNs 1årsfest och det är jag glad över.
Relativt lugn kväll men mycket trevlig.


Idag lördag, snoozade jag till efter 11 och hann således inte träffa Empan innan jag skulle jobba heller utan det blev långfrulle framför gamla OC-avsnitt istället, lite helgmys. Sedan bar det av ut till Grimsta för att stå i BP-fiket ett tag och tjäna pengar till den fantastiska timlönen av 150 kr.
Hem för att äta middag och nu bär det av ut till Bromma!


<3

Kommentarer
Postat av: sheida

jag vill också se v for vendetta! :)

Postat av: anna

jag såg oxå v for vendetta i lördags^^ vilken tid o bio gick du på? :P

2006-04-09 @ 12:40:43
Postat av: Bells

Sheida: passa på, för det är en riktig biofilm!
Anna: jag såg den i fredags.

2006-04-09 @ 18:14:32
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Johanna

Jösses vilken timlön!
vad är det för jobb och hur fick du det?

2006-04-09 @ 19:55:07
Postat av: Bells

Johanna: glamourfaktor noll att så i BP-fiket men, pengar sitter aldrig fel och pappi mutade mig stenhårt för att ta hans pass ;)

2006-04-10 @ 09:29:53
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Jade

Nej, inte hamnade vi innanför dörrarna vi heller. Det fick bli Lidingö för hela slanten hos underbara Lotten. :D

clubhoes är vi allihopa, ehm, eller nej :D

2006-04-14 @ 11:31:27
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback