att spela korten rätt.

Coco Rocha för Liz Claiborne, a/w 2009

Vitt vin och räkor. Rött vin och ryggbiff. Espresso och svenska jordgubbar. En klassiker med andra ord. Jag har hela eftermiddagen och kvällen umgåtts med min syssling och hans familj från Boston. Enda anledningen till att jag har lutat huvudet åt sidan och lyssnat fascinerat på hans forskning i flugögon, och lett brett åt alla vitrockade skämt är enbart för att han må vara min biljett till Harvard. Min syssling arbetar för tillfället vid M.I.T men har forskat vid Harvard University, Cambridge, Massachusetts och det mina damer och herrar är min dröm. Jag vill gå omkring mellan tegelbyggnaderna smyckade med murgröna, jag vill sitta under enorma lönnträd och läsa dammiga böcker och jag vill hemskt gärna gå med i en secret society. Med andra ord så är flugögon mitt intresse ikväll, tillsammans med att i smyg hinka stora mängder vin och konsten att fnissa vid rätt tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback