när som helst på dygnet; stockholm i mitt hjärta.

utgång på ingång. mobilen går varm och ingen kan samsas. killer heels eller flats? vin i blodomloppet och blondinen kedjeröker. hon med det mörka håret tjatar om sin musiker. det är incestuöst och ingen utomstående kommer accepteras annat än för ett ligg. alla lyssnar på samma musik som för sju år sedan då livet var enkelt. enklare. ingen tvekar, alla balanserar. det är kallt, ingen fryser. f12 och stentrappan, hela stockholm poserar. så skönt att slippa kreti och pleti. "jaså, jobbar du med reklam?" "berghs sa du? jag läser på jmk och bloggar mig igenom studierna." vi dricker alla gratisöl och låtsas gilla vice. hypar bloggbrudar men skyr alice dellal och cory kennedy som pesten. folk blir fulla men det är mer intressant med koks. vi skrattar åt ingenting och åt alla. tajts, body och skinnjacka. skinnjacka, chinos och rutig skjorta. "är det whyred?" "acne". taxin luktar gammal spya och krossade förhoppningar. vi dansar på spy bar till electro och hånglar med varandra i gubbrummet. nästan bara flickor. två kilometer ben. "jag tog det första i garderoben och slängde på mig". vi fyllekäkar på max och 2.35:1 öppnade tydligen i helgen. vi åker taxi till skånegatan och dricker bjudöl. musiker, modeller och mediefolk. vi simmar allt snabbare för att hålla oss över ytan. har inte tid med bakisångest utan måste kolla när nästa smygläsning/butiksmingel är. det är så trångt. kippar efter luft. börjar springa. "vem saknas?" "jävla offer, vi lunchar på strand." ses i ankdammen på torsdag för vem fan vet inte att torsdagar är bästa dagen att gå ut på?


Kommentarer
Postat av: danni

fyfan vad bra :)

2009-08-24 @ 02:48:39
Postat av: Bells

Danni: Tack.

Postat av: sandy

jag är så fruktansvärt jävla glad att jag inte bor i stockholm och blir hjärntvättad in i den där cirkeln. uuh. jag som tyckte det var illa nog med stekarna i helsingborg liksom.

2009-08-24 @ 18:09:54
URL: http://cottonstyle.co.uk
Postat av: Bells

Sandy: Haha, det är illa och därför är jag så jävla glad att jag flyttar till Paris!

2009-08-24 @ 18:34:17
URL: http://bells.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback