lönnlöv och en ny chans.

Höst har alltid inneburit en nystart för mig. Livet börjar om på nytt i takt med att löven ändrar färg. Det har alltid berott på att jag har börjat i en ny årskurs varje gång temperaturen utomhus sjunker. Förra året var också en nystart trots att jag hade slutat skolan. Förra hösten började jag jobba, visserligen sade jag upp mig från mitt jobb när det blev höst på riktigt och ägnade oktober åt att leta nytt jobb. Jag gick runt Trekanten nästan varje dag och lyssnade på musik medans jag funderade över CV-formuleringar och personliga brev. I år så blir det en nystart i och med att jag slutar jobba och flyttar till Paris för att plugga. Min tjänst är redan utannonserad och jag börjar så smått städa på skrivbordet.


Men hösten innebär också en nystart för garderoben. Förra året köpte jag bara propra kläder att kunna ha på kontoret och nu känns inte pennkjolen lika rolig när jag ska flytta till en ny stad. Istället har jag tokshoppat. Jeans, klänningar, koftor, tröjor och smycken. Mitt golv är belamrat med shoppingkassar. Nu letar jag bara efter ett par nya pjucks och funderar över ifall en fjäderkrage är en bra idé eller inte. Jag älskar fjädrar och har ett tiotal smycken hemma med påfågelfjädrar och andra färgglada fåglar. Och jag längtar efter att möta hösten i en ny stad. Jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback