kom ihåg; leta rätt på din kalender.

Jag måste börja använda kalender. Under gymnasietiden var min kalender min allra bästa vän men sen när jag började jobba så slutade jag använda min kalender för det mesta skickas elektroniskt till min mail och lunchdejter är inte så svårt att komma ihåg. Utan kalender så minns jag inga datum alls. Med andra ord tror jag att Josefine och mamma har bokat biljetter till Paris samma helg, jag minns inte när jag har klipptid, jag kommer inte ihåg att ringa till min läkare och begära en megados Tamiflu, jag kommer inte alls ihåg när olika vänner börjar plugga/flyttar utomlands/kommer hem igen. Det är en total soppa. Och det irriterar mig. Från att ha varit världens mest välorganiserade person är jag nu ett airhead personifierat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mm, vet precis hur det känns. min kalender under gymnasiet var alltid med mig, alltid fullspäckad med arbetstider, vilka glosor/prov/arbeten/inlämningar jag hade till vilka dagar. och alla fester, såklart. och vilka datum jag skulle hem till pappa på finmiddag och när jag skulle åka över sundet och hälsa på mamma. och tågtider och blablabla. sen flyttade jag in på mitt jobb och behövde ingen kalender men nu har jag två jobb, en massa läkartider och helt plötsligt behöver jag en kalender igen. men det är något fint med kalender, har alla mina gamla kvar och det är så fint att sitta och kolla igenom och minnas.

2009-08-18 @ 14:26:41
Postat av: Bells

Anonym: Jag vet, jag älskade min kalender och tycker fortfarande att det är roligt att gå tillbaka och läsa i den :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback