2005: första skoldagen.

Idag börjar min lillebror på gymnasiet. Jag saknar gymnasiet mest hela tiden även om jag är glad för att jag har gått vidare i livet. Nu är det lillebrors tur att börja hänga på röktrappan, fnissa i matsalen och sova på lektionerna och jag kan inte låta bli att minnas min första skoldag. Jag gick tillbaka i min gamla blogg och läste inläggen kring de dagarna och skrattar och skäms åt vad jag tyckte var så snyggt och viktigt på den tiden; här kommer ett saxat utdrag.

FASHIONPANIK! Imorgon börjar plugget, Östra Real och jag insåg till min olycka att det nästan bara går tjejer i min klass, oh crap! Den svåraste frågan är ändå vad jag ska ha på mej;

Outfit 1: Jeans, vitt ribbat linne, grå kofta från H&M, Lacoste-skor

Outfit 2: Jeans, vitt ribbat linne, armékavaj

Outfit 3: Jeans, Lacoste-piké

usch, jag är hopplös, jag vet.
Publicerat 2005-08-17, 20:09:35


Första skoldagen på Östra Real i klass JO1.

Skolan verkar toppen och klassen är väl sisådär även om det glimmar några guldkorn.

Karlaplan är i alla fall väldigt fint och det finns massor av toppen ställen att ta vägen på håltimmar/raster, great!

Föresten så löste sej fashionpaniken och det blev koftan och det vita ribbade linnet idag, perfekt!
Publicerat 2005-08-18, 19:16:33


Så här i efterhand kan jag ju önska att jag inte hade på mig en grå bolero/kofta/sopsäck med guldfärgade trådar, ett vitt långt ribbat linne jag färste ihop i kanten med en ljusgrön tygblomma, ljusblå jeans med bootcut och vita ballerinas från Lacoste. Jag skulle ha satsat på ett säkert kort. Alla på Östra hade (ljusrosa) pikétröja första dagen, utom jag som så hemskt gärna ville passa i vad jag trodde skulle vara en semi-estetisk-klass och således lade undan min rosa piké i förmån för en ljusgrå säck att stoppa armarna i. Imorse rådde jag min lillebror att satsa på säkra kort. Vad han gick iväg med? 5Preview t-shirt, marinblå shorts och bruna loafers. Han kommer att se ut som alla andra nybörjarbrats. Duktig pojke.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Går det inte att läsa din gamla blogg?

2009-08-21 @ 00:27:33
Postat av: Bells

Linnea: Haha, nej. Den är stängd och kommer med största sannolikhet aldrig öppnas igen just för att mina kinder blir helt varma och röda när jag läser allt pinsamt jag har skrivit, samt att det utbröt ett mindre kommentarskrig i min gamla blogg och det blev för mycket näthat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback